شهرستان ها

حماسه نهم دی ماه با تبیین درست برای نسل جوان بازگو شود

ایلام-امام‌ جمعه ایلام گفت: حماسه نهم دی ماه با تبیین درست برای نسل جوان بازگو شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام الله نور کریمی تبار ظهر یکشنبه در نشست هماهنگی ستاد گرامیداشت یوم الله ۹ دی اظهار کرد: حجت الاسلام حماسه نهم دی با تبیین درست برای نسل جوان بازگو شود چراکه ولایتمداری رمز تداوم و موفقیت نظام اسلامی است.

وی تصریح کرد: شهادت حاج قاسم درس خوبی برای کسانی است که چشم امید به دشمن داشته و دارند و باید بدانند دشمن هیچ گاه دست از دشمنی خود بر نمی‌دارد.

وی با اشاره به اینکه در فرهنگ دینی، اسلامی و قرآنی ما وظیفه داریم که ایام الله را زنده نگاه داشته و یادآوری کنیم، عنوان کرد: تجربه تلخ در صدر اسلام به ما یادآوری می‌کند که چنانچه یوم الله غدیر خم یادآوری می‌شد، سرنوشت جهان اسلام به گونه‌ای دیگر رقم می‌خورد.

کریمی تبار اضافه کرد: امروز به برکت عاشورای حسینی در سطح جهان نقش آفرین هستیم.

وی گفت: حماسه نهم دی ماه، حماسه با عظمتی است، در بحران‌هایی که در طول عمر با برکت نظام انقلاب اسلامی از جمله جنگ تحمیلی داشته‌ایم، خطر و تهدید هیچکدام به اندازه خطر فتنه ۸۸ نبود.

امام جمعه ایلام افزود: از برکت عاشورای حسینی صف ضد انقلاب، منافقین و کسانی که به دنبال براندازی نظام بودند از کسانی که دغدغه آنان رای شان بود، به هم خورد:

وی تصریح کرد: در جریان فتنه آزمون بسیار بزرگی برای خواص جامعه پیش آمد، خیلی‌ها لغزیدند و برخی‌ها که انتظار بود نقش خود را ایفا کنند سکوت کردند و حاصر نشدند واژه فتنه را به کار ببرند و محکوم کنند.

وی گفت: افرادی که در درون نظام اسلامی علیه ولایت اقدام کردند، چادر از سر زنان کشیدند، عزاداران حسینی را کتک زدند و خیمه‌ها را آتش زدند، نباید عملکرد آنان به فراموشی سپرده شود.

وی گفت: روز نهم دی باید زنده نگه داشته شود و نسل جوان ما با این تاریخ آشنا شوند، طبیعتاً چنین صحنه‌هایی در تاریخ انقلاب تکرار خواهد شد که برای عبور از این فتنه‌های کور نیازمند بصیرت و ولایتمداری و حرکت در چارچوب رهنمودهای مقام معظم رهبری هستیم.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا