شهرستان ها

راه‌اندازی رشته محیط‌بانی در اردبیل

اردبیل- مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل از راه‌اندازی رشته محیط‌بانی در هنرستان کشاورزی شهید باهنر اردبیل خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، حسن قاسم‌پور عصر یکشنبه در نشست معاونان محیط زیست اردبیل اظهار کرد: از آغاز سال تحصیلی جدید با فعال شدن رشته محیط‌بانی بیش از ۱۸ نفر از دانش‌آموزان علاقه‌مند در دوره دوم متوسطه در هنرستان شهید باهنر در رشته محیط‌بانی تحصیل می‌کنند.

وی تصریح کرد: تلاش بر این است تا نیروهای متخصص و کادر مجرب در قالب هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و مقاطع کاردانی و کارشناسی تربیت و زمینه ارائه خدمات محیط‌بانان را در رشته تخصصی فراهم کنیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: استان اردبیل، چهارمین استان کشور است که موفق شده این رشته را دایر و کلاس‌های تخصصی محیط‌بانی را در یک فرآیند فنی و تخصصی راه‌اندازی کند.

قاسم‌پور افزود: تربیت نیروی انسانی متخصص و ماهر جز رویکردهای سازمان حفاظت محیط زیست است و در استان اردبیل تلاش بر این است تا دانش‌آموزان از همان مقاطع نوجوانی با این شغل حساس و خطیر آشنا شده و بتوانند در این عرصه عاشقانه خدمت کنند.

وی ضرورت صیانت از محیط زیست سالم را به عنوان یک حرکت ارزشمند یادآور شد و خاطرنشان کرد: همه باید در این زمینه احساس مسئولیت کرده و ورودی شایسته داشته باشند.

قاسم‌پور به برگزاری نشست رؤسای آموزش محیط زیست کشور در اردبیل اشاره کرد و ادامه داد: این دوره‌ها نه تنها به ارتقای توانمندی نیروهای فعال در این بخش منجر می‌شود بلکه زمینه‌ای را فراهم می‌آورد تا در حوزه آموزش و مشارکت محیط زیست بتواند از ظرفیت نهادها و مؤسسات مختلف بهره بگیرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: حفاظت محیط زیست استان اردبیل در جشنواره شهید رجایی به عنوان دستگاه برگزیده در حفاظت از زیستگاه طبیعی برگزیده شد چرا که در یک سال گذشته تمام تلاش ما بر این بوده تا زیستگاه‌های طبیعی را با رویکردی مناسب مورد صیانت قرار دهیم.

قاسم‌پور همچنین به راه‌اندازی خانه فناور محیط زیست در اردبیل اشاره کرد و گفت: خانه فناور حلقه اتصال بین نخبگان و مخترعان با محیط زیست است و انتظار می‌رود با برنامه‌ریزی دقیق و ایجاد کارگروه‌های مشترک بتوان تولید فناوری‌های سازگار با محیط زیست را مهیا کرد.

وی از راه‌اندازی اتاق فکر در قالب خانه فناور محیط زیست خبر داد و بیان کرد: این امر می‌تواند به حل چالش‌های زیست‌محیطی با ایده‌های فناورانه کمک کرده و زمینه حرکت مؤثری را فراهم کند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل همکاری خوب حفاظت محیط زیست استان را با پارس علم و فناوری یادآور شد و افزود: با قول مساعد مسئولان پارک علم و فناوری برگزاری استارتاپ‌های زیست محیطی هدف‌گذاری شده تا فعالیت‌های خوب مشترکی را بین خانه فناور محیط زیست و پارک علم و فناوری شاهد باشیم.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا