شهرستان ها

سران کشورهای اسلامی جهت رسیدن به استقلال باید غرب را فراموش کنند

دماوند- امام جمعه دماوند با اشاره به اینکه داعش زاییده آمریکا و ارتجاع عرب است گفت: سران کشورهای اسلامی جهت رسیدن به استقلال باید غرب را فراموش کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام کاظم فتاح دماوندی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته دماوند ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت امام یازدهم اظهار داشت: امام حسن عسگری (ع) از جهتی غریب‌ترین امام هستند چرا که این بزرگوار گرفتار تردید شیعیان شده بود.

فتاح دماوندی افزود: ناشکری باعث سلب و نعمت دیدار امام عسگری (ع) و ناشکری‌های بعدی هم سبب غیبت صغرا و غیبت کبری امام زمان (عج) شد.

وی با بیان اینکه منطق شهید سلیمانی با نفوذ و قدرت معنوی فوق‌العاده خود گفتمان مقاومت را تقویت کرده و مخاطبان بیشتری جذب کرده است افزود: سران کشورهای اسلامی اگر جویای استقلال و عزت و پیشرفت همه جانبه ممالک خود هستند باید دندان طمع به غرب استعمارگر را از دهان خود بکشند.

امام جمعه دماوند بیان داشت: رفع زمینه‌های شبهه و اختلاف و گسترش دانشگاه‌های مذاهب اسلامی و ایجاد کرسی‌های گفت‌وگوهای علمی از راهکارهای فرهنگی و علمی اتحاد مسلمانان است.

وی با اشاره به اینکه آمریکا و صهیونیست‌ها دشمن مشترک همه مسلمین در عرصه‌های فرهنگی، اقتصادی و سیاسی هستند و ایجاد و تقویت اختلاف و درگیری مذهبی مثل جنگ شیعه و سنی سیاست قدیمی استکبار برای پیشبرد اهداف خود است عنوان داشت: مسلمانان عراق، سوریه، لبنان، فلسطین، یمن، افغانستان و دیگر کشورهای اسلامی جنایات آمریکا و همدستان منطقه‌اش را هیچگاه فراموش نخواهد کرد.

خطیب جمعه دماوند با اشاره به اینکه داعش زاییده آمریکا و ارتجاع عرب است؛ آمریکا از داعش برای تهدید طالبان و ایران استفاده می‌کند و دولت طالبان مسئول تأمین امنیت تمام مردم افغانستان است و باید از تکرار چنین حوادثی جلوگیری کند بیان داشت: امروز ژئوپلتیک مقاومت با محوریت ایران، عراق، سوریه، لبنان، یمن و قسمتی از فلسطین خار چشم صهیونیست‌ها شده و بعد از اخراج ذلیلانه آمریکا از افعانستان اکنون تنها امید آمریکا برای ایفای نقش در این کشور تداوم خلأ امینی و جنگ داخلی است.

وی با تاکید بر اینکه ما مردم و نمازگزاران شهرستان دماوند جنایت داعش در نمازجمعه افغانستان را محکوم می‌کنیم افزود: دولت طالبان مسئول تأمین امنیت تمام مردم افغانستان است و باید از تکرار چنین حوادثی جلوگیری کند.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا