شهرستان ها

سند جامع اقامه نماز خراسان شمالی تدوین می‌شود

بجنورد- استاندار خراسان شمالی گفت: سند جامع اقامه نماز خراسان شمالی باید طی دو هفته آینده تدوین شود و در آن شرح وظایف تمامی دستگاه‌ها معین باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، محند علی شجاعی عصر شنبه در شورای اقامه نماز خراسان شمالی که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار کرد: با تشکیل کمیته‌ای از صاحب نظران استان سند جامع اقامه نماز خراسان شمالی طی دو هفته آینده تدوین شود و در آن شرح وظایف تمامی دستگاه‌ها معین باشد.

وی افزود: این سند باید شامل اهداف بلند مدت و کوتاه مدت باشد و برآورد مالی برای اجرای این سند از محل اعتبارات دستگاه‌های اجرایی جهت رفع کمبودها پیش بینی شود.

استاندار خراسان شمالی ادامه داد: برگزاری نماز در هر سطحی کاری اعتقادی است اما در نظام جمهوری اسلامی نگاه‌ها فراتر از این موضوع می‌باشد چرا که از ابتدای پیروزی انقلاب نخستین ترور شخصیت‌های مهم، از سنگر نماز اتفاق افتاد.

وی برگزاری نماز جماعت و جمعه را از نعمت‌های انقلاب اسلامی عنوان کرد و افزود: به موضوع برگزاری نماز نباید به صورت ابلاغی نگاه کرد.

شجاعی خطاب به مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گفت: بازدید میدانی از محورهای ارتباطی استان و در طول مسیر مسافران عبوری داشته باشید و با جمع بندی وضعیت موجود برای ایجاد نمازخانه‌های بین راهی جدید برآورد مالی و جانمایی های لازم را به سرعت پیش بینی و برنامه ریزی کنید.

استاندار خراسان شمالی بیان داشت: پروژه‌های عمرانی شهری و بین راهی استان باید دارای پیوست ساخت نمازخانه‌ها و مساجد باشند و بهترین مکان‌ها باید برای جانمایی نمازخانه‌ها باشد.

توجه به نقش حوزه آموزش و پرورش در سند جامع اقامه نماز استان، پیش بینی کمیسیون‌های تخصصی در سند جامع اقامه نماز استان، تدوین برنامه مدون برای توسعه نمازخانه‌ها با کمک خیرین مسجد ساز و برگزاری مسابقات هنری با موضوع نماز با هدف ایجاد انگیزه در نوجوانان و جوانان از دیگر تأکیدات محمدعلی شجاعی در این نشست بود.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا