شهرستان ها

شناسایی ۱۳۰ هزار قطعه زمین مسکونی در خوزستان

اهواز- استاندار خوزستان گفت: ۱۳۰ هزار قطعه زمین مسکونی در سایت‌های مختلف در مناطق شهری و روستایی استان خوزستان شناسایی شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، علی اکبر حسینی محراب عصر امروز چهارشنبه در نشست شورای مسکن استان خوزستان بیان کرد: تعداد اراضی شناسایی شده بیش از متقاضیان در سطح استان است و در نتیجه از بابت زمین برای طرح‌های ساخت مسکن نهضت ملی، مسکن روستایی، صنعت شهرها، بافت فرسوده، طرح خودمالکی و مسکن نیروهای مسلح مشکلی وجود ندارد و حرکتی که دولت برای ساخت مسکن در خوزستان برنامه‌ریزی کرده بود به نقطه مطلوبی رسیده است.

وی افزود: ۱۳۰ هزار قطعه زمین مسکونی در سایت‌های مختلف در مناطق شهری و روستایی استان خوزستان شناسایی شده است و روستاییانی که ثبت نام کرده‌اند، زمین خود را دریافت خواهند کرد؛ گام بعدی فرآیند ساخت است که بخشی از آن توسط مردم و بخش دیگر توسط راه و شهرسازی انجام می‌شود.

حسینی محراب ادامه داد: بانک‌ها نیز گزارشی در خصوص تسهیلات مسکن ارائه دادند که از نظر ما رضایت‌بخش نبود و جای کار بیشتر دارد. در طرح خودمالکی نیاز است بانک‌ها کار بیشتری داشته باشند و با مشارکت مردم در ساخت و ساز شاهد رونق بخش مسکن خواهیم بود.

استاندار خوزستان اظهار کرد: برای دو شهر شیرین شهر و رامین با توجه به مسافت و مشکل حمل و نقل که همواره مورد دغدغه ما بوده است، تاکید شده که خط اتوبوسرانی برای این دو شهر راه‌اندازی شود تا ساکنان این دو شهر بتوانند از این امکان بهره‌مند شوند.

حسینی محراب گفت: برخی از واحدهای مسکونی در این دو شهر فاقد متقاضی هستند که تصویب شد به قیمت تمام شده در اختیار نیروهای مسلح و مددجویان قرار گیرد که گام رو به جلویی برای رشد این دو شهر محسوب می‌شود. در زمینه فضاهای آموزشی، درمانی و پاسگاه نیز نیاز است اقداماتی در این دو شهر صورت گیرد که در دست پیگیری است.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا