شهرستان ها

فعالیت ۵۰۰ مرکز اقامتی در اردبیل/گردشگری کشاورزی ایجاد می‌شود

اردبیل- مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: برای ارائه خدمات توریستی و گردشگری به مسافران تاکنون بیش از ۵۰۰ مرکز اقامتی در استان اردبیل راه اندازی شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، نادر فلاحی ظهر چهارشنبه در جلسه بررسی مشکلات واحدهای اقامتی و تورهای گردشگری با بیان اینکه تعداد مراکز اقامتی در استان اردبیل در سال جاری افزایش خواهد داشت، اظهار کرد: در جهت ایجاد رفاه و تنوع در ارائه خدمات گردشگری در استان در مناطق روستایی اقامتگاه‌های بوم گردی، مجتمع گردشگری اقامتی، اردوگاه و در مناطق شهری نیز هتل، هتل‌آپارتمان، مهمان‌پذیر، راه اندازی شده است.

وی با اشاره به اینکه درصد بالایی از این اقامتگاه با توجه به قدمت احداث نیاز به بازسازی و نوسازی دارد افزود: جهت رضایت مندی گردشگران و افزایش ورود مسافرین به اردبیل اقدام به ارائه تسهیلات ویژه برای نوسازی این اماکن کرده ایم.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل تصریح کرد: این اعتبار به‌صورت تسهیلات کم‌بهره در اختیار افراد متقاضی قرار خواهد گرفت تا در راستای تجهیز و نوسازی واحدهای خود به کار گیرند.

فلاحی از اختصاص ۱۵۰ میلیارد ریال برای بازسازی این اماکن اقامتی در سفر رئیس جمهور به استان خبر داد و گفت: با بهبود زیر ساخت‌های گردشگری و اقامتی در استان شاهد رونق گردشگری و جلب رضایت مسافران خواهیم بود.

فضای مجازی بستر مناسبی برای توسعه گردشگری است

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل به ضرورت توجه به قابلیت‌های فضای الکترونیکی و شبکه‌های اجتماعی در جذب گردشگران تاکید کرد و افزود: در این زمینه طرح راه اندازی دفاتر گردشگری و استفاده از فضای کسب و کار اینترنتی در دستور کار قرار دارد.

وی به طرح احداث دپارتمان‌های گردشگری نیز اشاره کرد و افزود: ایجاد دپارتمان گردشگری یکی از نیازهای حوزه گردشگری است و با ایجاد این دپارتمان در تمامی زمینه‌های گردشگری می‌توان مسائل و مشکلات را احصا و رفع کرد.

فلاحی از ارائه تسهیلات کم بهره جهت خرید خودروهای مجهز ویژه تور لیدرهای گردشگری خبر داد و بیان کرد: با این اقدام کسب و کار دفاتر گردشگری رونق یافته و در راستای جذب گردشگری و ارائه خدمات مناسب اقدامات مؤثری انجام خواهد شد.‌

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل اضافه کرد: با راه‌اندازی گردشگری کشاورزی و ایجاد تورهای بازدید از مراکز کشت و صنعت استان و تالاب‌ها قدم‌های جدیدی در گردشگری اردبیل برداشته خواهد شد.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا