شهرستان ها

مدیران صنعتی به تولید آلودگی محیط زیستی توجه کنند +فیلم

مدیران صنعتی به تولید آلودگی محیط زیستی توجه کنند +فیلم


مدیر کل حفاظت محیط زیست هرمزگان با تبریک هفته جهانی محیط زیست، گفت: مدیران صنعتی درکنار تولید در واحدهای صنعتی که رسالت و اولویت اصلی آنها است به کاهش تولید آلودگی در صنایع نیز توجه ویژه داشته باشند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از بندرعباس،  مراسم گرامیداشت هفته جهانی محیط زیست و روز محیط بان با حضور مدیرعامل نفت ستاره خلیج فارس، مدیرکل حفاظت محیط زیست هرمزگان، محیط بانان، پرسنل نفت ستاره خلیج فارس و خبرنگاران در سالن همایش های مهر پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس برگزار شد.

حبیب مسیحی تازیانی، با بیان اینکه برنامه ریزی های متعددی جهت کاهش آلودگی در صنایع غرب بندرعباس انجام شد و سپس مقدار آلودگی ها سنجیده و جلساتی مکرری تشکیل شد که نتایج آنها را در واحدها مشاهده می کنیم، عنوان کرد: مدیران صنعتی درکنار تولید در واحدهای صنعتی که رسالت و اولویت اصلی آنها است به کاهش تولید آلودگی در صنایع نیز توجه ویژه داشته باشند.

مسیحی تازیانی، با اشاره به عملکرد اداره کل حفاظت محیط زیست هرمزگان در ۳۳ ماه دولت سیزدهم از ساخت ۷ پاسگاه، راه اندازی ۱۰۱ خانه محیط زیست در استان، راه اندازی ۴ خانه وحش در شهرستان ها، کیفی سازی ۳۰ خانه محیط زیست،صدور ۱۰۰ درصدی مجوزهای محیط زیستی در این مدت خبر داد.

وی با بیان اینکه در جهت درخور بودن پوشش سبز و فضای سبز صنایع غرب جلسات متعددی جهت گسترش آن و کاهش بار آلودگی تشکیل شده است، توضیح داد: برنامه ریزی جهت مدیریت صحیح برخی از آلودگی ها و همچنین سایر مؤلفه هایی مانند پسماند، مراقبت از خاک و مراقبت از آب های سطحی در غرب بندرعباس انجام شده است که برای هر کدام از صنایع یک برنامه مدون ایجاد شده است که با این برنامه به اهدافمان نزدیک می شویم البته این اهداف اولیه است و در ادامه برنامه های کامل تری در حوزه کاهش انرژی و کاهش آلودگی ها و همچنین سوق دادن این مسیر به سمت مسیر سبز در حوزه صنایع سبز هستیم.

این مسئول زیست محیطی استان هرمزگان با بیان اینکه صنایع ظرفیت های مناسب را برای کاشت یک میلیارد درخت را سهم خود را در حیاط استان هرمزگان داشته باشند، اضافه کرد: در حوزه کاشت یک میلیارد درخت برنامه های همگامی با سیاست هایی که در کشور وجود دارد همراه با اداره کل منابع طبیعی و صنایع غرب سال گذشته وامسال انجام شده است و انتظار می رود این همراهی مستمر باشد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان هرمزگان، خاطر نشان کرد: عمده صنایع فضای سبز در محوطه و فضای داخلی را ایجاد کردند اما رویکرد برای این موضوع افزایش فضای سبز پیرامون صنایع غرب و در جاهایی است که نقطه بحران و اثر آلودگی وجود دارد.

مسیحی تازیانی،تصریح کرد: ۲۰ واحد ملزم بر نصب سیستم های برخط ۱۳ واحد مشخصا در سرویس قرار گرفته است و با برنامه ریزی هایی که انجام شده ۷ واحد دیگر نیز به زودی سیستم برخط پایش اضافه می شوند.

بازیافت زباله‌ها اهمیت بسیاری دارد

وی در بخش دیگر سخنانش گفت: نخستین توصیه برای حفاظت از محیط زیست بازیافت زباله‌ها است. اگرچه این توصیه ساده به نظر می‌رسد، هنوز بسیاری از افراد به اهمیت آن توجهی ندارند و زباله‌های خود را تفکیک نمی‌کنند با این وجود، بازیافت از جمله راه‌های مهم برای حفظ محیط زیست و کاهش آلودگی است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست هرمزگان، پیشنهاد داد: برای حفاظت از محیط زیست کاشت درختان گازهای آلاینده مثل نیتروژن، آمونیاک دی‌اکسید گوگرد و ازن را جذب و با نگه‌داشتن ذرات‌شان در برگ و تنه، این گازها را فیلتر می‌کنند. در صورتی که درختان در نزدیکی هر خانه کاشته شوند، نیاز به تهویه هوا در تابستان را تا ۵۰ درصد کاهش می‌دهند. این مسئله خود باعث کاهش مصرف انرژی و آلودگی نیروگاه‌ها می‌شود.

مسیحی تازیانی، ادامه داد: از جمله راه‌هایی که باعث افزایش آگاهی و اقدامات مؤثر در حفاظت محیط زیست می‌شود، فعالیت داوطلبانه در پارک‌های ملی یا گروه‌های حفاظتی از محیط زیست است.

وی، با اشاره به انعقاد تفاهمنامه هایی در حوزه محیط زیست با دانشگاه آزاد اسلامی بندرعباس، دانشگاه هرمزگان، تربیت مدرس، دانشگاه تهران، دانشگاه امیرکبیر، بیان داشت: با همکاری محیط زیست با دانشگاه ها هرساله ۱۵ رساله دکتری در حوزه محیط زیست دفاع می شود.

مسیحی تازیانی، ابراز داشت: محیط زیست پاک و سالم و درخور استان هرمزگان داشته باشیم و نگاه اداره کل حفاظت محیط زیست هرمزگان و تمام حامیان در این موضوع به سمت توسعه متوازن و پایدار است.



انتهای پیام/

آگهی
دکمه بازگشت به بالا