شهرستان ها

معرفی و تجلیل از ۳۰ صادر کننده نمونه فارس

آیین معرفی و تجلیل از صادرکنندگان نمونه فارس برگزار شد.


به گزارش ایلنا، در آیین بیست و ششمین سالروز گرمیداشت روز ملی صادرات  و تقدیر از صادر کنندگان برگزیده استان از ۳۰  صادرکننده نمونه  فارس در سه رسته صادرکنندگان برگزیده تعداد  ۱۹ واحد،  شرکتهای صادرکننده افتخار آفرین  ۷  واحد و صادرکنندگان شایسته تقدیر تعداد ۴  واحد، تجلیل شد.

در سال جاری شرکت پتروشیمی شیراز و شرکت آریاسام مفتخربه دریافت تندیس صادرکننده نمونه ملی نیز شدند که در این همایش نیز تجلیل شدند.

رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان فارس با اشاره به بهینه شدن معیارهای ارزیابی برای شکل‌گیری رقابتی معنادار و تخصصی دراین رویداد گفت: ابتدا کارگروه انتخاب صادرکنندگان نمونه طبق آیین‌نامه شکل گرفت و پس از آن با تعیین معیارهای ارزیابی انتخاب صادرکننده، تعیین گروه‌های کالایی و تعیین کف صادراتی برای هر کدام از گروه‌ها، کار بررسی و ارزیابی پرونده‌های مشارکت کننده‌ها آغاز و نتایج کارشناسی و نهایی صادرکنندگان نمونه استانی اعلام شد. 

حمید رضا ایزدی با تاکید بر اینکه صادرات خط مقدم تولید ثروت در کشور بشمار می‌رود افزود: تجلیل از صادر کنندگان فرصت مناسبی جهت هم افزایی همه بخش‌ها و تشکل‌های تولیدی و صادراتی برای رسیدن به هدف والای افزایش و توسعه صادرات است. بنابراین با اتمام فرآیند انتخاب صادرکنندگان نمونه استانی، طبق سنوات گذشته و در راستای تحقق اهداف صادراتی و ارج نهادن به تلاش قابل تقدیر فعالان عرصه صادرات کالاها و خدمات غیرنفتی،آیین معرفی و تجلیل از صادرکنندگان نمونه استان فارس برگزار و از ۳۰ صادرکننده نمونه استانی و ۲ صادر کننده نمونه ملی در گروه کالایی صنایع معدنی، غذایی ، دانش بنیان،صنایع تبدیلی کشاورزی، شیمیایی  ، سیمان  و …  با اهدای تندیس و هدیه تقدیر شد.

ایزدی اضافه کرد: عملکرد صادرات استان بر اساس واحد‌های منتخب در ۹ ماهه سال جاری به ارزش ۱.۵ میلیارد دلار و از نظر وزنی معادل ۱.۴ میلیون تن بوده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر ارزشی ۲۴ درصد و از نظر وزنی ۳۴ درصد رشد را نشان می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه یکی از مهمترین راه‌های ارتباط اقتصادی با دنیا، توسعه صادرات است تصریح کرد: تسهیل فرایند تولید و توسعه صادرات غیرنفتی بهترین گزینه برای رفع مشکلات اقتصادی است و مقام معظم رهبری در سیاستهای ابلاغی اقتصاد مقاومتی علاوه بر درونگرایی به اقتصاد، که در آن استفاده از تمامی ظرفیت‌ها اعم از منابع انسانی، سخت افزاری و دانش بنیان در راستای ارتقاء در همه ابعاد اقتصادی توجه کرده به همان میزان به مبحث برونگرایی اقتصاد یعنی صادرات و افزایش صادرات کالاها و خدمات برای ارز آوری به کشور در تامین پشتیبانی اقتصاد کشور و سایر بخش‌ها تاکید کرده‌اند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس اظهار داشت: نقش صادرات به‌عنوان پیشران در حل بسیاری از مشکلات و چالش‌های کنونی جامعه اعم از اشتغال، تولید، درآمد ملی، تامین ارز و بالطبع رشد اقتصادی کشور و کاهش تورم است که لازمه توسعه همه جانبه کشور است.

ایزدی جهت توسعه امر صادرات جهانی، تلاش در انجام تسهیل فرآیندها و لزوم ظرفیت سازی بیان داشت: نوآوری، ایجاد برند، استاندارد سازی، قدرت رقابت‌پذیری، دانش بنیان بودن، تامین زیرساخت‌ها و تسهیل فرآیند اجرایی، تلاش به الحاق اتحادیه‌های منطقه‌ای و بین‌المللی، ایجاد و توسعه مراکز تجاری و بازاریابی مدیریت شده توسط تشکل‌های تخصصی صادراتی در عمده بازارها، ایجاد کنسرسیوم‌های تخصصی تولید و صادرات، تقویت و پشتیبانی از طریق دیپلماسی اقتصادی، ازجمله مولفه‌های مورد نیاز صادرات موفق است.


انتهای پیام/

منبع خبرگزاری ایلنا

آگهی
دکمه بازگشت به بالا