شهرستان ها

میزان تخلفات ناشی از سوزاندن بقایای مزارع در ایلام کاهش یافت

ایلام-مدیرکل حفاظت محیط زیست ایلام گفت: در سال جاری میزان تخلفات ناشی از سوزاندن بقایای مزارع در ایلام کاهش یافته است.

به گزارش خبرنگار مهر، غلامرضا ابدالی ظهر یکشنبه در در جلسه کارگروه شرایط ویژه آلودگی هوای استان ایلام اظهار کرد: بر اساس پیگیری های این اداره کل و جهاد کشاورزی استان، میزان تخلفات ناشی از سوزاندن بقایای مزارع پس از برداشت، از تعداد ۱۶۰نفر در سال ۱۳۹۹ به ۲۲ مورد در سال جاری کاهش پیدا کرده است.

وی افزود: یکی از مطالبات محیط زیست برای اجرای صحیح قانون، نصب سامانه هوشمند کنترل معاینه فنی خودروها در تمامی معابر درون و برون شهری است تا کلیه خودروهای در حال تردد در استان از معاینه فنی معتبر برخوردار شوند.

وی اظهار داشت: یکی از مهمترین مشکلات حوزه شهر چوار، آلودگی ناشی از انتشار بوی نامطبوع در هوا ناشی از فعالیت پتروشیمی است که در صورت راه اندازی واحد ZLD و جلوگیری از خروج پساب آلوده، بوی ناشی از دفع غیراصولی پساب تا پایان سال جاری رفع خواهد شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری ایلام گفت: دستگاه های اجرایی مواد مرتبط با قانون هوای پاک را به طور ویژه در دستور کار قرار داده و نسبت به انجام بموقع تکالیف قانونی، اقدام لازم انجام دهند.

آیت قیصربیگی بیان کرد: تأمین هوای پاک برای عموم مردم از وظایف حاکمیتی دستگاه های اجرایی است و عدم انجام تکالیف قانونی، موجبات تضعیف حقوق عام می شود و با دستگاه هایی که بدون دلیل موجه به قانون مذکور تمکین نکنند بر اساس مقررات نظارت بر دستگاه ها، اقدام خواهد شد.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا