شهرستان ها

نگاه زیباشناختی به نماز مغفول مانده‌ است

زنجان- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با بیان اینکه نگاه زیباشناختی به نماز مغفول مانده‌ است، گفت: درباره لذت نماز، زیباشناختی و تاثیر آن در جان و روان‌مان صحبت نکردیم.

به گزارش خبرنگار مهر، امرالله حسنی ظهر دوشنبه در نشست خبری با خبرنگاران، با بیان اینکه ما نماز را به صرف عبادت می‌بینیم و نگاه زیباشناختی به نماز مغفول مانده است، گفت: درباره لذت نماز، زیباشناختی و تأثیر آن در جان و روان‌مان صحبت نکردیم و باید این مهم مورد توجه قرار گیرد.

وی بیان داشت: ترویج نماز از سنین کودکی، نگاه فرهنگی، هنری و زیبایی‌شناسی به نماز مؤثرتر در قشر کودکان و نوجوانان است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: در حوزه انیمیشن، سفارش‌سازی شده همچنین هماهنگی کمیته داوران نیز برعهده مجموعه ما قرار گرفته است.

حسنی تاکید کرد: استقبال بخش کودک و نوجوانان از این جشنواره مطلوب است و نسبت به جمعیت استان، استقبال خوبی شده است و امیدواریم تا پایان مهلت ارسال اثر، آثار بیشتری دریافت شود.

وی گفت: اهمیت جایگاه نماز بر کسی پوشیده نیست و لازم است تا این فریضه واجب را با استفاده از ابزارهای فرهنگی ترویج داد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان تصریح کرد: برای جشنواره فرهنگی، ادبی و پژوهشی نماز فجر تا فجر پنج کمیته تشکیل شده است که مسئولیت کمیته علمی جشنواره برعهده دانشگاه زنجان، کمیته فرهنگی برعهده اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، کمیته دانش‌آموزی بر عهده اداره‌کل آموزش و پرورش استان، کمیته پشتیبانی برعهده سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان و کمیته تبلیغات برعهده صدا و سیمای مرکز زنجان است.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا