شهرستان ها

هیات مذهبی مسیرتردد زائران اربعین را به طریق الحسین تبدیل می‌کنند

کرمانشاه- رئیس کارگروه فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین استان کرمانشاه گفت: هیات مذهبی مسیرتردد زائران اربعین را به طریق الحسین تبدیل می‌کنند.

حجت الاسلام یوسف احمدی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: استان کرمانشاه از دیرباز به دروازه کربلا مشهور بوده و مردم این استان همواره از زائران امام حسین (ع) پذیرایی کرده‌اند و گواه این ادعا وجود موقوفات فراوان امام حسین (ع) در استان کرمانشاه است.

وی افزود: مرز خسروی پس از تلاش‌های صورت گرفته از سوی تمام مسئولان استانی امسال برای مراسم پیاده روی اربعین حسینی بازگشایی می‌شود و این توفیق نصیب کرمانشاهیان خواهد شد که زائران امام حسین (ع) پذیرایی کنند.

رئیس کارگروه فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین استان کرمانشاه تصریح کرد: با توجه به بازگشایی مرز خسروی در ایام اربعین و قرار گرفتن نام این مرز در سامانه سماح برای عزیمت به پیاده‌روی اربعین تمامی شهرهای در مسیر این همایش عظیم در استان کرمانشاه از اول محرم تا آخر صفر علم عزای سیدالشهدا (ع) و مواکب پذیرایی را برپا خواهند کرد.

احمدی خاطر نشان کرد: بر اساس پیش بینی‌های انجام گرفته استان کرمانشاه در ایام اربعین میزبان ۲.۵ میلیون زائر اربعین خواهد بود و شرایط میزبانی از این زائران باید به نحو احسن مهیا شود.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا