شهرستان ها

وزارت نیرو تکلیف کم‌آبی خراسان شمالی را مشخص کند

بجنورد- استاندار خراسان شمالی با انتقاد از تصمیمات وزارت نیرو در خصوص استان، گفت: وزارت نیرو یا باید سهم خراسان شمالی از طرح های انتقال آب را مشخص کرده و یا مجوز ایجاد صنایع را صادر کند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد علی شجاعی عصر شنبه در شورای برنامه‌ریزی و توسعه خراسان شمالی که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، با ابراز گلایه از وزارت نیرو مبنی بر اعلام نکردن وضعیت آب استان، اظهار کرد: اگر خراسان شمالی دچار کم آبی است باید سهم استان در طرح‌های ملی تأمین آب مانند انتقال آب از دریای عمان لحاظ شود.

استاندار خراسان شمالی با بیان اینکه نگرانی‌ها در مورد کمبود آب وجود دارد اما نباید منجر به تعطیلی سایر امور شود، گفت: پاسخ منفی وزارت نیرو به درخواست استان مبنی بر لحاظ سهم استان در طرح‌های ملی تأمین آب به معنای برخورداری استان از آب کافی است و بنابراین سازمان‌ها و شرکت‌های وزارت نیرو در استان باید برای انجام سرمایه گذاری ها مجوزهای لازم را صادر کنند.

مقام عالی دولت در خراسان شمالی خطاب به مدیران حاضر در نشست بیان کرد: جواب منفی دادن به سرمایه گذار هنر نیست زیرا او فوری به استان دیگری خواهد رفت.

وی با اشاره به پایین بودن میانگین سرانه بیمه تأمین اجتماعی و بالا بودن تعداد مددجویان نهادهای حمایتی در استان، افزود: حضور بخش خصوصی موجب ایجاد اشتغال و درآمد پایدار خواهد شد.

شجاعی با تاکید بر اینکه حتی یک ریال از اعتبارات تملک دارایی سرمایه استان، نباید برگشت بخورد، افزود: مدیران نسبت به جذب اعتبارات در بازه زمانی اعلام شده اقدام کنند.

استاندار خراسان شمالی در بخش دیگر سخنان خود با بیان اینکه اولویت‌های پژوهشی متناسب با مزیت‌های نسبی، فرصت‌ها و تهدیدهای استان مشخص است، تصریح کرد: طرح‌های پژوهشی باید کاربردی و عملیاتی باشد.

وی با تاکید بر تلفیق علم و تجربه در طرح‌های پژوهشی استان، گفت: بر اساس واقعیت‌های روز جامعه، با بهره مندی از ظرفیت مؤسسات علمی، اساتید و دانشجویان و استفاده از فناوری‌های روز خروجی طرح‌ها باید منجر به گره گشایی از مشکلات استان شود.

بر اساس این گزارش در این نشست دستورکارهای ایجاد شهرک‌های صنعتی بخش خصوصی در ۵ شهرستان، الحاق ۱۳ هکتار اراضی شهر گرمه به محدوده شهر و محورهای پژوهشی سال ۱۴۰۰ با حداکثر آرا مصوب شد.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا