شهرستان ها

پروژه مسکنی که ۱۴ سال بر زمین ماند/ برج مسکونی گودال معتادان شد

کرمان – پروژه مسکن مهر پارسا گستر کرمان که قرار بود ۱۴سال قبل به یکی از بزرگترین برج‌های مسکونی شهر تبدیل شود امروز گودالی مملو از خار و خاشاک شده است.

خبرگزاری مهر – گروه استان‌ها: ۱۴ سال قبل بود که پروژه مسکن مهر پارسا گستر کرمان با ۶۰۰ نفر عضو کلید خورد و قرار بود طی دو سال تکمیل شود؛ در تمام این سال‌ها اعضای شرکت تعاونی پیگیر احداث خانه‌هایشان و پایان اجاره نشینی بودند اما امروز اگر سری به این مجموعه بزنید یک زمین گودبرداری شده بزرگ مملو از بوته‌های گیاهان را می‌تواند ببیند که به حال خود رها شده است.

اگر سری به وعده‌های مسئولان هم بزنید انواع قول‌ها و وعده‌ها را می‌توانید ببینید، وزیر، معاون وزیر، استانداران و مدیران کل بارها برای حل مشکل این پروژه قول و وعده داده‌اند اما هیچ تنها چیزی است که نصیب مردم شده است.

حالا بانک عاملی که برای ساخت این مجموعه وام داده است هم به دلیل عدم پرداخت اقساط و دیرکرد، زمین را تملک کرده و اوضاع پیچیده‌تر شده است.

پروژه ۶۰۰ واحدی که ۸۰۰ عضو دارد

نکته عجیب‌تر اینکه روی تابلوی مجموعه تعداد عضو ۶۰۰ نفر ذکر شده اما هم اکنون ۸۰۰ نفر در آن ثبت نام کرده و مبالغی هم پرداخت کرده‌اند.

محمد یکی از این افراد است که در این پروژه عضو شده است و به خبرنگار مهر می‌گوید: این پروژه در خیابان فتح آبادان ۵ قرار داد و به حال خود رها شده و صدها نفر بی خانمان مانده‌اند.

سال ۸۶ فراخوانی برای مشاغل آزاد داده شد و مردم در این تعاونی نام نویسی کردند و قرار شد ظرف دو سال خانه‌ها ساخته و تحویل شود

وی افزود: سال ۸۶ فراخوانی برای مشاغل آزاد داده شد و مردم در این تعاونی نام نویسی کردند و قرار شد ظرف دو سال خانه‌ها ساخته و تحویل شود.

وی می‌افزاید: قرار بود طبق قرار داد با ۴۳ میلیون آورده خانه‌ها تحویل داده شود و سال ۹۰ مشخص شد اختلاف مالی ایجاد و کاری انجام نشده و به دادگستری شکایت کردیم.

وی گفت: تعداد زیادی افزون بر ظرفیت نام نویسی کرده‌اند و مشخص نیست چگونه این اتفاق روی داده است بارها پیگیری کردیم و مسئولان قول رفع مشکل داده‌اند اما هیچ اتفاقی روی نداده است.

کسی به داد اعضا نمی‌رسد / مسئولان وعده می‌دهند

زهرا دیگر متقاضی این تعاونی مسکن می‌گوید: قرار بوده اینجا یکی از بزرگترین برج‌های تجاری و مسکونی کرمان شود اما الان یک گودال مملو از آشغال و اراذل و اوباش است.

وی افزود: آورده بنده ۲۰ میلیون تومان است و قرار بوده اینجا یک برج مسکونی ۱۰ طبقه ساخته شود.

وی بیان کرد برای حل مشکل به دستگاه‌های مرتبط در کرمان و تهران مراجعه کرده‌ایم اما به جایی نرسیدیم و مسئولان می‌گویند باید اینجا را بفروشیم که به پولمان برسیم اما مساله این است که ارزش پول ما در آن زمان با الان قابل مقایسه نیست.

علی یکی دیگر از متقاضیان است که می‌گوید یکی از مشکلات عمده پروژه این است که بانک ۲.۵ میلیارد تومان وام اولیه به این مجموعه داده که برگشت داده نشده و الان این رقم به ۱۰ میلیارد تومان رسیده و بانک زمین را تملک کرده و می‌خواهد در ساخت شریک شود.

زمین مرکز تجمع معتادان و اراذل و اوباش شد

وی می‌گوید: یکی از راه حل‌ها این است که زمین فروش برود اما هیچ خریداری برای این زمین پیدا نمی‌شود، راه دیگر این است که اعضا خودشان زمین را بسازند اما با توجه به تورم موجود و افزایش قیمت‌ها اعضای توان مالی ساخت ندارند.

زمینی که قرار بود برج باشد الان مرکز تجمع معتادان و اراذل و اوباش شده همچنین صدها خانه در کنار این گودال بزرگ قرار داد و هر لحظه امکان ریزش وجود دارد

وی می‌گوید: زمینی که قرار بود برج باشد الان مرکز تجمع معتادان و اراذل و اوباش شده همچنین صدها خانه در کنار این گودال بزرگ قرار داد و هر لحظه امکان ریزش وجود دارد.

وی می‌افزاید: قرار بود وقتی بچه من اول دبستان بود خانه دار شوم اما الان پسرم ۱۷ سال سن دارد و هنوز اجاره نشین هستم.

طی یک ماه زمین تعیین تکلیف می‌شود

مدیرتعاون اداره تعاون و رفاه اجتماعی استان کرمان در این خصوص با اشاره به بدهی‌هایی که این پروژه به بانک عامل دارد می‌گوید: تعاونی مشکل عمده‌ای که دارد زمین است، چون این زمین در تملک بانک عامل قرار گرفته است.

جلسه‌ای با حضور مدیران دادگستری و بانک عامل برگزار شد و دو مساله پیگیری شد که قرار بر این است که طی یک ماه آینده این موارد پیگیری شود

محمد خواجه زاده می‌گوید: جلسه‌ای با حضور مدیران دادگستری و بانک عامل برگزار شد و دو مساله پیگیری شد که قرار بر این است که طی یک ماه آینده این موارد پیگیری شود.

وی افزود: بانک باید نسبت به فروش با تملک زمین اقدام کند و دوم اینکه نسبت به بخشش جرایم وام اقدام شود تا در این صورت بتوانیم مشکلات را حل کنیم.

هر چند گفته می‌شود پرونده مسکن مهر در کرمان بسته شده اما کافیست سری به گوشه و کنار شهر کرمان بزنید تا پروژه‌های مسکن مهری را ببینید که مدتهاست به حال خود رها شده و مدیران پروژه‌ها برنامه‌ای برای اتمام ساخت و ساز ندارند.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا