شهرستان ها

کاهش بارندگی بر میزان تولید گندم تاثیر گذاشته است

زنجان-استاندار زنجان، گفت: کاهش بارندگی بر میزان تولید گندم تاثیر گذاشته است و میزان تولید گندم استان نسبت به سال زراعی قبل روند کاهشی دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، فتح الله حقیقی بعد از ظهر سه شنبه در جلسه ستاد برداشت و خرید گندم و دانه های روغنی استان زنجان با بیان اینکه کاهش بارندگی بر میزان تولید گندم تاثیر گذاشته است، گفت: وضعیت بارندگی استان نسبت به کشوری در میانه جدول قرار دارد که رده های پایین تر وضعیت بدتری را ترسیم می کرد.

وی افزود: میزان گندم پیش بینی شده برای سال زراعی جاری نشان می دهد که اهتمام و تلاش بین دستگاههای متولی امر به ویژه فرمانداران بیش از گذشته افزایش یابد.

حقیقی ادامه داد: میزان تولید گندم استان نسبت به سال زراعی قبل کاهشی است، این میزان محصول از ۴۳۰ هزار تن گندم سال قبل طبق پیش بینی ها امسال به ۲۸۰ هزار تن خواهد رسید.

استاندار زنجان با بیان اینکه میزان مصرف گندم باید به صورت دقیق احصا شود، گفت: در فصل برداشت به هیچ عنوان مجوز خروج محصول گندم از استان داده نخواهد شد و سهمیه کارخانجات خارج از استان نیز با برنامه ریزی لازم تخصیص می یابد.

حقیقی با بیان اینکه در راستای امنیت بازار خرید گندم از کشاورزان، ستاد برداشت و خرید گندم تحت نظر معاونت اقتصادی استانداری تشکیل شده است، افزود: فرمانداران در نسبت به تشکیل ستاد شهرستانی برداشت و خرید گندم اقدام کنند و با توجه به کاهش بارندگی امسال مشارکت ها بیش از گذشته نمود داشته باشد.

وی با بیان اینکه شرکت غله استان موظف به ارائه گزارش روزانه در خصوص روند برداشت و خرید گندم است و از هم اکنون مسائل این بخش با جدیت رصد شود. ادامه داد: با تشکیل ستاد برداشت و خرید گندم از قاچاق گندم و مشکلات پیرامونی در خصوص خرید گندم جلوگیری می شود.

استاندار زنجان گفت: کنترل نیروهای امنیتی بر موضوع گندم و مسائل حواشی آن نمی تواند مستمر باشد، بلکه دستگاههای متولی امر نیز باید در این زمینه همکاری ها و نظارت های لازم را داشته باشند.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا