شهرستان ها

گام اول دولت بایدکنترل بازار مهارتورم و جلوگیری ازگران فروشی باشد

دماوند- امام جمعه دماوند گام اول دولت را کنترل بازار، مهار تورم و جلوگیری از گران فروشی دانست و گفت: در دماوند نظارت بر قیمت‌ها ضعیف شده و مردم از گرانی های بی منطق به شدت گلایه مند هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام کاظم فتاح دماوندی در خطبه‌های امروز نماز جمعه دماوند طی سخنانی با اشاره به هشتم شهریور و سالروز شهادت شهیدان رجایی و باهنر گفت: ریشه اصلی آدم کُشی و نخبه کشی در ایران را باید در برنامه‌های بلند مدت آمریکا و رژیم صهیونیستی جستجو کرد.

وی با اشاره به تحولات افغانستان گفت: کسانی که به آمریکا دل بستند، عاقبت به خیر نشدند، غرب گرایان به سرنوشت نوکران آمریکا مانند محمدرضا پهلوی، حُسنی مبارک، بن علی، علی عبدالله صالح، قذافی و صدام نگاه کنند، که کجا رفتند، در افغانستان نیز پس از تصرف کابل از سوی طالبان افرادی که سال‌ها با آمریکا همکاری کرده بودند و از مجازات طالبان ترس زیادی داشتند، توقع داشتند، با حمایت آمریکا از افغانستان خارج شوند.

فتاح دماوندی ادامه داد: اما واشنگتن بر اساس ذات خبیث خود هزاران افغان را که سال‌ها به عنوان مترجم و کارمند به آمریکا خدمت کردند، را با سرنوشتی نامعلوم به حال خود رها کرده است.

وی به رأی پر قدرت مجلس به کابینه پیشنهادی دولت سیزدهم اشاره کرد و گفت: مجلس به جز یک نفر به مابقی افراد کابینه رأی اعتماد داد، دولت سیزدهم وارث انبوهی از مشکلات اقتصادی و معیشتی است، حل این معضلات زمان بر است، اما مردم منتظر اقدامات لازم حمایتی فوری، میان مدت و دراز مدت هستند.

فتاح دماوندی با بیان اینکه مردم حق دارند، گلایه و شکوه کنند، گفت: همکاران آقای رئیسی باید مسئولیت پذیر، نقدپذیر، صبور و پر تحمل باشند، مدیران دولت جدید باید نماد شفافیت و صداقت باشند، پاسخگویی و در دسترس بودن حق ملت است.

وی گام اول دولت را کنترل بازار، مهار تورم و جلوگیری از گران فروشی دانست و گفت: در دماوند نظارت بر قیمت‌ها ضعیف شده و مردم از گرانی بی منطق میوه و برخی اجناس به شدت گلایه مند هستند، قیمت نان بالا رفته، اما وزن آن پایین آمده است، چرا کسی پاسخگو نیست، برخی مغازه‌ها واقعاً بی رحمی و گران فروشی می‌کنند.

خطیب جمعه دماوند ادامه داد: قیمت میوه اگر چند درصد بیش از میدان میوه و تره بار باشد، منصفانه است، نهادهای نظارتی، مسئولین اتحادیه‌ها، اتاق اصناف، تعزیرات حکومتی و نهادهای مرتبط بدانند، خطاب بنده با آن‌ها است، مردم از گرانی‌ها کله مندند.

وی گفت: اینکه یک فروشنده سود چند برابری بگیرد و به مردم ظلم کند، دیگر تقصیر آمریکا نیست، چرا با گران فروشان برخورد سخت و بازدارنده نمی‌شود، نظارت باید روزانه و دقیق باشد، در جامعه‌ای که امر به معروف و نهی از منکر ترک شود، هر بلایی ممکن است، بر سر مردم وارد شود و پناهگاهی پیدا نخواهد شد.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا