شهرستان ها

۲۶ نمایشگاه صنایع دستی در مازندران برپا می شود/ممنوعیت چادرخوابی

ساری- مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران گفت: همزمان با نوروز ۲۶ نمایشگاه صنایع دستی و سوغات در استان برپا می شود که چهار نمایشگاه ملی است.

به گزارش خبرنگار مهر، صادق برزگر ظهر شنبه در گفتگو با خبرنگاران با اظهار اینکه کمیته‌های مختلف ستاد نوروزی با هدف توسعه گردشگری داخلی و انسجام در زمینه سفرها در استان تشکیل شده است، افزود: ستاد اجرایی خدمات سفر برای ارائه خدمات به مسافران از ابتدای بهمن ماه در قالب ۱۲ کمیته فعالیت خود را شروع کرده است و دستورالعمل با برش استانی به تمامی کمیته‌ها ابلاغ شده است.

وی با اشاره به کمیته‌های مختلف نظیر انتظامی و ترافیک، حمل ونقل، خدمات امداد و نجات، نظارت و تنظیم بازار و غیره گفت: ۱۸ جلسه توسط کمیته‌های ۱۲ گانه، پنج جلسه با ریاست استاندار و معاون سیاسی، سه جلسه منطقه‌ای، ۷۰ جلسه شهرستانی از جمله اقدامات بوده است.

وی گفت: مازندران به عنوان استان پیشگام در زمینه تسهیلات سفرهای نوروزی است و تاکنون اقدامات خوبی در این زمینه تشکیل داده است.

برزگر یادآور شد: در سال جاری براساس تدابیر صورت گرفته یک میلیون و۲۵۰ هزار ظرفیت اقامت – شب در استان ایجاد شده است و ۱۹۰ مدرسه نیز آمادگی پذیرایی و اسکان فرهنگیان را دارند و تلاش می‌شود از چادرخوابی در معابر و خیابان‌ها جلوگیری شود و سوله‌ها و سالن‌های ورزشی نیز در این زمینه درنظر گرفته شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی مازندران تصریح کرد: در سال جاری ۳۴ پایگاه امدادی ثابت و ۱۰ پایگاه سیار هلال احمر، ۲۰ پایگاه جوانان، ۱۱۰ پایگاه اورژانس علوم پزشکی، ۶۵ داروخانه شبانه روزی و ۸۰ دستگاه خودرو امدادی به مسافران خدمات رسانی می‌کنند.

وی ادامه داد: ۲۲ راهدارخانه، ۴۳ مجتمع خدمات بین راهی، ۲۷ موزه آماده خدمات رسانی هستند و ۲۶ نمایشگاه صنایع دستی و سوغات در استان پیش بینی شده که چهار نمایشگاه ملی در امل، نور، نوشهر و بابلسر برپا می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی مازندران با اظهار اینکه کمیته شهرداری‌ها تلاش‌های خوبی برای زیباسازی مناطق شهری و مبلمان شهری انجام داده است، گفت: برپایی سفره‌های هفت سین در میادن برنامه ریزی شده است.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا