شهرستان ها

۲۵ عنوان برنامه به‌مناسبت هفته صنایع دستی در زنجان پیش بینی شد

زنجان-معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی استان زنجان گفت: بیش از ۲۵ عنوان برنامه برای گرامیداشت هفته صنایع دستی در استان پیش بینی شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سید میکائیل موسوی گفت: افتتاح فروشگاه‌ها و کارگاه‌های صنایع‌دستی، برپایی نمایشگاه صنایع دستی در شهرستان‌ها، برگزاری نشست خبری و بازدید خبرنگاران از کارگاه‌های صنایع دستی از جمله این برنامه‌ها است.

وی اضافه کرد: اجرای زنده صنایع دستی برای گردشگران، دیدار با پیشکسوتان، پخش کلیپ از مراحل ساخت صنایع دستی، معرفی هنرمندان و آغاز دوره‌های آموزشی صنایع دستی از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده در استان زنجان در این هفته است.

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی استان زنجان با تاکید بر اینکه برنامه‌های بزرگداشت هفته صنایع دستی امسال متفاوت‌تر و متنوع‌تر از سال‌های گذشته برگزار می‌شود، گفت: این برنامه‌ها از امروز ۲۰ خرداد سال جاری آغاز شد و تا ۲۷ خردادماه ادامه خواهد داشت که در شهرستان‌های هشت‌گانه استان نیز اجرایی می‌شود.

وی اظهار داشت: بازدید از کارگاه‌های تولیدی و فروشگاه‌های صنایع دستی برای رفع مشکلات و تجلیل از هنرمندان پیشکسوت و موفق، تقدیر از صنعتگران و حضور بر سر مزار هنرمندان صنایع دستی از دیگر برنامه‌هایی است که در هفته صنایع دستی برنامه‌ریزی شد.

موسوی خاطر نشان کرد: طی این هفته کارگاه مسگری در شهرک علی آباد شهر زنجان با ایجاد اشتغال برای ۳۹ نفر، افتتاح کارگاه‌های مسگری در جاده قدیم زنجان-تبریز با ایجاد اشتغال برای سه نفر، کارگاه مسگری در کیلومتر پنج جاده طارم با ایجاد اشتغال برای ۳۰ نفر و کارگاه حکاکی روی مس در میدان فلسطین با ایجاد اشتغال برای سه نفر نیز افتتاح خواهد شد.

۲۰ خرداد برابر با ١٠ ژوئن به مناسبت تأسیس شورای جهانی صنایع دستی در سال ١٩۶۴ میلادی به عنوان روز جهانی صنایع دستی نامگذاری شده است.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا