شهرستان ها

«مظلومیت» و «پیشگام بودن» ویژگی شهدای قیام ۱۵ خرداد است

بوشهر- امام جمعه دیر گفت: مظلومیت و پیشگام بودن در نهضت امام خمینی(ره) از ویژگی های برجسته شهدای قیام ۱۵ خرداد سال ۴۲ است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سیدعلی حسینی سه شنبه شب در مراسم بزرگداشت قیام ۱۵ خرداد در مسجدالنبی (ص) شهر دیر با گرامیداشت یاد شهدای ۱۵ خرداد و سی و پنجمین سالگرد ارتحال امام خمینی (ره)، اظهار داشت: روز ۱۴ خرداد یادآور انتخاب شایسته و به‌جای رهبر فرزانه انقلاب به‌عنوان جانشین امام راحل است.

امام جمعه دیر افزود: مقام معظم رهبری بعد از گذشت ۳۵ سال از رحلت امام (ره)، امام گونه سکان این انقلاب را عهده داشتند و نه تنها کشور ایران بلکه امت اسلامی را هدایت کردند و در مقابل توطئه‌هایی که از ناحیه دشمنان متوجه اسلام بوده ایستادگی کرده است.

حسینی با بیان اینکه قیام ۱۵ خرداد مبدا نهضت و قیام امام راحل و در دفاع از اسلام و روحانیت بود، گفت: قیام ۱۵ خرداد سال ۴۲ صددرصد مردمی بود و احزاب سیاسی هیچ نقشی در آن نداشتند، بلکه مردم و امام و روحانیت در آن نقش‌آفرین بودند.

وی، مظلومیت و پیشگام بودن را از ویژگی‌های شهدای ۱۵ خرداد برشمرد و ادامه داد: قیام ۱۵ خرداد ۱۰ سال بعد از کودتای ۲۸ مرداد سال ۳۲ رخ داد و با این قیام مردم جرأت پیدا کردند در مقابل رژیم حاکم بایستند و علیه شاه شعار سر دهند و زمینه ساز انقلاب اسلامی شوند.

«مظلومیت» و «پیشگام بودن» ویژگی شهدای قیام ۱۵ خرداد است

آگهی
دکمه بازگشت به بالا