شهرستان ها

مسابقات کتابخوانی سیره امام خمینی در مساجد مرکزی برگزار می شود

اراک- مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی گفت: مسابقات کتابخوانی با موضوع سیره امام خمینی(ره) در مساجد این استان برگزار می شود.

مرتضی انقانی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر ضمن تسلیت به مناسبت شهادت شهدای خدمت و همچنین ایام ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، حضرت امام خمینی (ره) اظهار کرد: مسابقه کتابخوانی از کتاب «عبد صالح خدا» برگرفته از مصاحبه اختصاصی مرکز اسناد انقلاب اسلامی در سال ۶۱ جهت ثبت زندگی نامه امام خمینی با آیت الله خامنه ای با دیگر خاطرات ایشان از امام خمینی است که بین اعضای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی برگزار می‌شود.

مدیر ستاد کانون‌های مساجد استان مرکزی ادامه داد: این مسابقه از طریق سامانه آموزش الکترونیک ستاد در سامانه بچه‌های مسجد برگزار می‌شود و علاقه مندان می‌توانند با مراجعه به سایت بچه‌های مسجد در بازه زمانی ۱۵ خرداد الی پایان تیرماه در این مسابقه شرکت کنند.

انقانی گفت: به همین مناسبت معرفی کتاب مرتبط با سیره امام خمینی (ره) در قالب طرح ملی شنبه‌های کتاب مساجد در ایام ارتحال ملکوتی امام راحل در سطح کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اجرایی شد.

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی افزود: در این راستا کتب «عبد صالح» و «سه دیدار با مردی از فراسوی باور ما» از سوی امام جماعت مسجد بین نمازگزاران معرفی شد.

وی ادامه داد: برپایی موکب و ایستگاه‌های صلواتی، ایستگاه نقاشی ویژه کودکان، اجرای سرودهای پاتوقی و میدانی و ختم قرآن ذیل طرح «تلاوت نور» هدیه به روح امام راحل و شهدای ۱۵ خرداد از جمله برنامه‌های این ایام است.

انقانی افزود: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد با سیاه‌پوش کردن مساجد و حسینیه‌ها به استقبال برنامه‌های ۱۴ و ۱۵ خرداد و شهادت شهدای خدمت رفتند از این‌رو اطلاع‌رسانی گسترده در سطح فضای مجازی در مورد سیره زندگی امام خمینی (ره) و شهید آیت الله رئیسی و همراهانشان در این ایام به همت کانون‌ها در دست اقدام است.

انقانی مسابقه دلنوشته «نامه‌ای به پدر آسمانی» ویژه نوجوانان ۷ تا ۱۴ سال عضو کانون، پخش سخنرانی حضرت امام در روز ۱۴ خرداد ماه از مأذنه‌های مساجد ۱۵ دقیقه قبل از اذان ظهر و عصر و مغرب و عشا را از دیگر برنامه‌های ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان در ایام سوگواری امام خمینی دانست.

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی، ادامه داد: گروه سرود متشکل از اعضای کانون‌های فرهنگی هنری شهرستان خمین فردا ۱۴ خرداد در بیت تاریخی حضرت امام در مراسم گرامیداشت به اجرای سرود می‌پردازند.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا