شهرستان ها

تربیت نیروی انسانی ماهر برای اشتغال در صنایع استان بوشهر

بوشهر- رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای بوشهر گفت: تربیت نیروی انسانی ماهر برای اشتغال در صنایع استان بوشهر را با جدیت دنبال می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، احسان بهمیاری پنجشنبه شب در دیدار رئیس مؤسسه کشتی سازی شهید محلاتی از «آموزشکده فنی و حرفه‌ای پسران بوشهر»، اظهار داشت: دانشگاه فنی و حرفه‌ای با تربیت نیروهای فنی و ماهر بخش اعظمی از مشکلات و نیازهای جامعه را مرتفع می‌کند.

وی افزود: دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان بوشهر متشکل از سه آموزشکده فنی و حرفه‌ای امام خامنه ای (پسران) و الزهرا (س) بوشهر و آموزشکده فنی و حرفه‌ای کنگان از جایگاه رفیعی در استان بهره مند است و بدون تردید می‌توان گفت از مهمترین دانشگاه‌های مهارتی استان است که از بدو تأسیس تاکنون در تربیت تکنیسن های ماهر، شایسته و کارآفرین نقش کلیدی و مهمی داشته است.

رئیس واحد استانی دانشگاه فنی و حرفه‌ای بوشهر گفت: در حال حاضر قریب به سه هزار و ۵۰۰ نفر دانشجوی پسر و دختر در ۳۶ رشته (۲۲ رشته کاردانی و ۱۴ رشته کارشناسی) در پنج گروه‎ آموزشی علوم‎ انسانی، برق و کامپیوتر، علوم مهندسی، هنر و ساختمان و معماری در هر سه آموزشکده مشغول به تحصیل هستند.

بهمیاری با اشاره به اشتغال مطلوب فارغ التحصیلان دانشگاه فنی و حرفه‌ای گفت: طرح «تاد» در دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان بوشهر به منظور توسعه اشتغال دانش‌آموختگان با سرعت دنبال می‌شود.

وی در خصوص طرح «تاد» اظهار کرد: تاکید بر مقوله کارآفرینی، افزایش اشتغال‌پذیری دانش‌آموختگان و دانشجویان و همچنین بهره‌گیری از توانمندی‌های آنان از اهداف مهم طرح «تاد» است.

وی اظهار داشت: با توجه به اینکه سردار دارابی یکی از مدیران بسیار موفق و علمی در حوزه صنایع دریایی کشور است و در این راستا مؤسسه دریایی شهید محلاتی به عنوان یکی از مهمترین ظرفیت‌های ساخت و تعمیر شناور در کشور تبدیل شده است، قطعاً آینده همکاری بسیار خوبی بین دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان بوشهر و این صنعت راهبردی ایجاد خواهد شد

مدیرعامل مؤسسه کشتی سازی شهید محلاتی بوشهر در این بازدید بیان داشت: دانشگاه فنی و حرفه‌ای به عنوان یک دانشگاه مهارتی در تربیت نیروی انسانی ماهر و ورود به بازار کار نقش اساسی دارد.

سردار علی دارابی با اشاره به این مهم که توسعه زیرساخت‌های آموزشی و مهارتی محور تربیت نیروی انسانی در استان بوشهر به عنوان قطب انرژی کشور است، گفت: عنصر مهم توسعه زیرساخت‌های آموزشی و مهارتی به عنوان ابزار مورد استفاده در تربیت نیروی انسانی برای تبدیل علم به ثروت لازمه مراکز آموزشی در استان است که باید اهمیت ویژه ای به آن شود.

معاون آموزش، پژوهش و فناوری آموزشکده فنی و حرفه‌ای پسران بوشهر با اشاره به مأموریت دانشگاه فنی و حرفه‌ای مبنی بر تربیت نیروی کارآمد و تکنسین گفت: یکی از سیاست‌های مهم دانشگاه فنی و حرفه‌ای این است که ارتباط دانشگاه و صنعت به معنای حقیقی کلمه برقرار شود.

ارسلان نامی افزود: از سال گذشته فعالیت‌هایی در راستای تحقق این امر در قالب طرح “تاد” انجام شده برای مثال تفاهم‌نامه‌هایی بین بخش‌های صنعت و دانشگاه منعقد شده است.

معاون اداری مالی و منابع انسانی دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان بوشهر از متعدد بودن رشته‌های مهارتی و مرتبط با نیاز صنعت در دانشگاه فنی و حرفه‌ای گفت و تاکید کرد: باید دید خانواده‌ها نسبت به رشته‌های مهارتی و فنی و حرفه‌ای تغییر کند.

احمد کردی اضافه کرد: نگاه خانواده‌ها به این رشته‌های مهارتی و فنی و حرفه‌ای مناسب نیست و لازم است تا در دوران متوسطه دوم تحصیلی و قبل از انتخاب رشته دانش‌آموزان، این رشته‌ها برای دانش آموزان معرفی و از تنوع رشته فنی و حرفه‌ای برای خانواده‌ها گفته شود.

مدیرعامل مؤسسه کشتی سازی شهید محلاتی بوشهر با حضور در «آموزشکده فنی و حرفه‌ای پسران بوشهر» ضمن بازدید از بخش‌های مختلف و آشنایی بیشتر با ظرفیت‌های این آموزشکده و دیدار و گفتگو با رئیس واحد استانی دانشگاه فنی و حرفه‌ای بوشهر، بر همکاری و تعامل بیشتر این دو مرکز علمی و صنعتی تأکید کرد.

به‌منظور تأمین نیروی انسانی مورد نیاز مؤسسه کشتی سازی شهید محلاتی بوشهر و ایجاد و گسترش زمینه همکاری‌های علمی، آموزشی و پژوهشی بین این دو مرکز، تفاهم‌نامه‌ای نیز به امضا رسید.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا