جامعه

اپلیکیشن «فرهنگ واژگان به زبان اشاره» راه‌اندازی شد


اپلیکیشن «فرهنگ واژگان به زبان اشاره» از سوی سازمان آموزش و پرورش استثنایی و با هدف آموزش برخی از کلمات کتب درسی به زبان اشاره، تهیه و تولید شد.

به گزارش گروه آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، در راستای سیاست‌های اجرایی سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور در زمینه توسعه و تقویت فرصت های برابر آموزشی و با توجه به شرایط و ویژگی‌های دانش آموزان با نیازهای ویژه، «گروه برنامه‌ریزی درسی و آموزشی دانش آموزان با آسیب شنوایی» برای اولین بار «فرهنگ واژگان به زبان اشاره» را به ‌منظور آموزش برخی از کلمات کتب درسی به زبان اشاره و با هدف تسهیل فرآیند یاددهی-یادگیری در دانش آموزان با آسیب شنوایی، تهیه و تولید کرد.

بر این اساس، اپلیکیشن «فرهنگ واژگان به زبان اشاره»  با تأکید بر به رسمیت شناختن حقوق دانش آموزان با نیازهای ویژه، در راستای توسعه مناسب‌سازی محتوای آموزشی تهیه و به‌ صورت رایگان در اختیار معلمان، والدین و دانشجویان قرار گرفته است.

نسخه مذکور به‌گونه‌ای طراحی شده که کاربران امکان مشاهده آخرین تغییرات، در زمان بازنگری و توسعه نرم‌افزار را دارند و واژگان منتخب از پرکاربردترین کلمات کتب درسی در دوره ابتدایی هستند.

به‌منظور آموزش صحیح تلفظ واژه ها و افزایش مهارت لب‌خوانی، در این نرم‌افزار از نمایش اشاره و لب‌خوانی نیز استفاده شده است.

انتهای پیام/


خبرگزاری فارس

آگهی
دکمه بازگشت به بالا