ورزش

طلسم حضور عربستانی‌ها در لیگ برتر می‌شکند

در صورت پیوستن سعود عبدالحمید به استون ویلا

در صورتی که سعود عبدالحمید راهی استون ویلا شود، طلسم حضور بازیکنان عربستانی در لیگ جزیره شکسته خواهد شد.

به گزارش “ورزش سه”، علاقه باشگاه استون ویلا به سعود عبدالحمید، خبری است که شب گذشته توسط روزنامه الریاضیة اعلام شد. این روزنامه خبر داده بود که بازیکن تیم فوتبال الهلال و ملی‌پوش سعودی، پیشنهادی از باشگاه انگلیسی استون ویلا برای پیوستن به این تیم در ابتدای فصل جدید دریافت کرده است.

استون ویلا پس از مشاهده بازی‌های عبدالحمید در فصل گذشته، تمایل دارد ترکیب خود را با اضافه کردن این بازیکن تقویت کند. این باشگاه که سه فصل پس از صعود از دسته اول به لیگ برتر توانست با هدایت اونای امری نتایج خوبی کسب کند، به دنبال حضوری موفق در لیگ قهرمانان اروپا در فصل آینده است.

سالهاست که بازیکنان عربستانی بنا بر دلایل مختلفی، نتوانسته اند در لیگ های خارجی و اروپایی به میدان بروند. به نحوی که تمامی اعضای تیم ملی این کشور در سالهای اخیر، همگی از بازیکنان تیم های داخلی بوده و این تیم اساسا بازیکن لژیونری نداشته است.

چند سال پیش بود که در راستای همکاری فدراسیون فوتبال عربستان با تیم های اروپایی از جمله ویارئال، چند ستاره سعودی از جمله سالم الدوسری راهی این تیم شدند ولی این پروژه ناموفق بود و سالم خیلی زود به الهلال بازگشت.

در صورتی که سعود عبدالحمید راهی لیگ جزیره شود، به نخستین بازیکن تاریخ عربستان تبدیل می شود که در این رقابت ها بازی کرده است. پیش از این، سامی الجابر مدت کوتاهی در لیگ دسته اول انگلیس و برای ولورهمپتون به میدان رفته بود ولی تاکنون عربستان نماینده ای در لیگ برتر نداشته است.

طلسم حضور عربستانی‌ها در لیگ برتر می‌شکند

چندی پیش روزنامه گاردین در گزارشی به عدم حضور ستاره های سعودی در لیگ های اروپایی پرداخته و نوشته بود:

ستارگان سعودی ثروتمند هستند اما از یک صحنه بزرگتر برای نشان دادن استعدادشان محروم هستند، در حالی که کشورهای آفریقایی فقیر هستند اما حداقل بازیکنان آنها می توانند هر کجا که بخواهند پرسه بزنند و برای هواداران در اروپا آشنا هستند و به رشد فوتبال آفریقا کمک کرده اند.

اما این موضوع برای سعودی ها صدق نمی کند. سعيد علي العويران، ستاره عربستانی در سال 94 آمریکا یکی از بهترین گل های جام جهانی را مقابل بلژیک به ثمر رساند. العويران همراه با سایر اعضای آن تیم از سوی فدراسیون فوتبال عربستان از مهاجرت به خارج از کشور محروم شد. این تلاش برای محافظت از فوتبال داخلی بود و اگرچه این محرومیت پس از جام جهانی 98 فرانسه برداشته شد، اما واقعاً چیزی تغییر نکرده است.

سامی الجابر، اسطوره الهلال و عربستان می‌گوید: باشگاه‌ها نمی‌خواهند به [بازیکنانشان] آنچه که لیاقتش را دارند، بدهند. اما اگر عربستان سعودی می خواهد بازیکنان خوبی در آینده داشته باشد، باید آنها را رها کند.

براساس منابع «الریاضیة»، عبدالحمید تمایل دارد تا پیشنهاد استون ویلا را بررسی کند، زیرا به دنبال تجربه‌های جدید و متفاوت در یک لیگ قدرتمند مانند لیگ برتر انگلیس است.

لازم به ذکر است که عبدالحمید 24 ساله، پس از اینکه اروپایی‌ها در دوره اخیر لیگ سعودی را زیر نظر گرفتند، مورد توجه برخی از باشگاه‌های فرانسوی و انگلیسی قرار گرفته است.

منبع ورزش سه
آگهی
دکمه بازگشت به بالا