ورزش

نمره قبولی متولیان کشتی با برگزاری رقابتهای انتخابی

فدراسیون کشتی توانست پس از فراز و فرودهای فراوان در بحث برگزاری رقابتهای انتخابی، وعده‌های خود را عملی کرده و مجری خوبی برای قانون و اجرای عدالت محوری خوانده شود.

به گزارش خبرنگار مهر، پرونده رقابت‌های انتخابی تیم ملی های ملی کشتی آزاد و فرنگی در حالی با معرفی مدعیان برتر بسته شد که می‌توان فدراسیون کشتی را برنده اصلی این کارزار دانست. تا همین یک ماه پیش هیچ بحثی از برگزاری رقابت‌های انتخابی نبود و اعضای کادر فنی تیم‌های ملی کشتی آزاد و فرنگی همچنان اصرار و نگاه ویژه ای بر انتخاب نفرات مورد نظر خود با توجه به عملکرد سال گذشته و حضور در اردوها داشتند. اما با تاکید فدراسیون کشتی و موج انتقاد اهالی کشتی، روال کار به برگزاری حتمی و قطعی رقابت‌های انتخابی در تمامی اوزان تغییر کرد. رقابت‌هایی که روز پنجشنبه هفته گذشته در سالن ۱۲ هزار نفری ورزشگاه آزادی برگزار شد و چهره نفرات برتر کشتی آزاد و فرنگی را به متولیان و علاقمندان کشتی معرفی کرد.

نکته بارز این دوره از مسابقات انتخابی، تاکید فراوان رئیس فدراسیون کشتی بر پخش زنده تلویزیونی بود. اصرار متولیان فدراسیون بر این موضوع تا بدان جا پیش رفت که آنها اعلام کردند حتی اگر این مسابقات به هر دلیلی بطور کامل از رسانه ملی پخش نشد، بصورت زنده از طریق اینستاگرام فدراسیون کشتی پخش خواهد شد تا جای هیچ شک و شبه‌ای در بحث مبارزات انتخابی کشتی گیران به وجود نیاید.

ضمن اینکه سکانداران کشتی کشورمان همچنان تاکید دارند هیچ شک و تردیدی در بحث واگذاری دوبنده‌های تیم ملی به کشتی گیران برتر رقابت‌های انتخابی وجود ندارد، چرا که این نفرات برتر توانستند در یک مصاف عادلانه انتخابی بر دیگر رقبای خود فائق آیند.

البته فدراسیون کشتی ریسک عدم نتیجه گیری مطلوب در رقابت‌های جهانی را هم به توجه به قانونمداری و فرصت دادن به مدعیان جوان به جان خریده و بر این باور است که برای رسیدن به آینده‌ای طلایی و درخشان باید از هم اکنون به داشته‌های با انگیزه کشتی میدان داد. بدیهی است اگر در رقابت‌های پیش رو هم نتیجه مطلوب کسب نشد می‌توان نسلی را ساخته و پرداخته و در اختیار داشت که در سالهای آتی قله‌های افتخار را فتح کنند.

در نتیجه می‌توان رقابت‌های انتخابی تیم‌های ملی کشتی آزاد و فرنگی برای حضور در مسابقات جهانی را نقطه عطفی در کارنامه روزهای کرونایی فدراسیون کشتی خواند که متولیان آن توانستند چنین کارزار مهم و سرنوشت سازی را با توجه به محدودیت‌ها و رعایت پروتکل‌های بهداشتی فراهم آورند.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا