سیاسی

بهادری‌جهرمی: دولت اولین برخوردکننده با پرونده چای دبش بود

سخنگوی دولت عنوان کرد: پیش‌بینی می‌شود مجموع اموالی که در خصوص این پرونده شناسایی شده، جبران حقوق و منابع مالی از دست رفته را داشته باشد.

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، علی بهادری‌جهرمی سخنگوی دولت پیش از ظهر امروز در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران طی سخنانی بیان کرد: از شهریورماه 1401 نهادهای نظارتی درون دولت با گزارش‌های داخلی، تخلف‌ها و فسادهایی در پرونده موسوم به «چای دبش» شناسایی کردند و اقدامات و مقدمات لازم از سوی دولت برای برای تشکیل پرونده قضایی صورت گرفت. در نهایت پرونده قضایی اسفندماه همان سال تشکیل شد. مشی دولت این است که خود اولین برخوردکننده با فساد باشد.

وی افزود: پیش‌بینی می‌شود مجموع اموالی که در خصوص این پرونده شناسایی شده، جبران حقوق و منابع مالی از دست رفته را داشته باشد. پیشنهاد ما این است که این قسمت با اولویت بیشتری مورد رسیدگی قضایی قرار بگیرد تا امکان بازگشت هرچه سریع‌تر این اموال فراهم شود.

ادامه دارد…

آگهی
سینمای ایران و جهان

میدان ولیعصر (عج) میزبان «مائده» شد/ التیام قلب مجروح شیعیان

با نقاشی حسن روح‌الامین؛

به مناسبت ولادت حضرت علی ابن موسی الرضا علیه السلام از جدیدترین دیوارنگاره میدان ولیعصر (عج) رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار مهر، به فاصله کمتر از یک روز پس از رونمایی از جدیدترین اثر نقاشی حسن روح‌الامین با عنوان «مائده»، این نقاشی فاخر روی دیوارنگاره میدان ولیعصر (عج) نقش بست.

در توضیح این دیوارنگاره که سحرگاه امروز دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ماه تغییر کرد، آمده است: «عالم ندیده سلطان/ همسفره باغلامان»

میدان ولیعصر (عج) میزبان «مائده» شد/ التیام قلب مجروح شیعیان

حسن روح الامین روز گذشته ۲۳ اردیبهشت در مراسم رونمایی از این نقاشی که تصویری از امام رئوف و همسفرگی ایشان با غلامان است، گفت: «زمانی که تابلو «مضطر» را کار کردیم، احساس کردم مخاطبان خیلی اذیت شدند. احساس می‌کنم هر جراحتی که از غم سیدالشهدا علیه الاسلام به شیعیان وارد می‌شود، تنها توسط امام رضا (ع) التیام پیدا می‌کند پس از خدا خواستم کار جدیدم کاری باشد تا به قلب مجروح شیعیان آرامش دهد از این رو در این کار جدید، فقط جمله «هوالکریم ابن الکریم» در ذهنم بود.»

آگهی
شهرستان ها

«برائت» نقطه طلایی حج تمتع است/ «غزه» در کانون توجه

دامغان- امام جمعه دامغان با تاکید بر تفاوت حج تمتع امسال با گذشته، گفت: همان‌طور که رهبر معظم انقلاب اسلامی هم فرمودند به واسطه حوادث غزه تمتع امسال، یک حج استثنایی است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد حسن رستمیان ظهر یک‌شنبه در دیدار با کارگزاران حج و مدیرکل حج و زیارت استان سمنان به میزبانی دفتر خود بیان کرد: یکی از مهمترین سرمایه‌های ما در زندگی اعتقاد مان است که حج نیز یکی از آنها محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه سفر خانه خدا و انجام حج سمبل همه معنویت‌ها است، افزود: هر گاه ما می‌خواهیم ثوابی را بسنجیم با حج مقایسه می‌کنیم و برای مثال می‌گوئیم که فلان کار خیر اندازه چند حج ثواب دارد این نمایان گر اهمیت حج در زندگی ما مسلمانان است.

امام جمعه دامغان بیان کرد: حج جایگاه والایی در زندگی ما مسلمانان دارد حج فضای معنوی را در جامعه ما ایجاد می‌کند بدرقه زوار و استقبال از زائران خود یک نوع موج معنویت در جامعه است.

رستمیان بیان کرد: باید از این موج معنویت و فضایی که در موسم حج ایجاد می‌شود، استفاده کرد حجاج خاطرات معنوی و تغییراتی که در این سفر می‌کنند را برای خانواده‌ها بیان کنند.

وی با بیان اینکه حج امسال همانطور که رهبر معظم انقلاب اسلامی بیان کردند، استثنایی است دلیل این موضوع هم حوادث منطقه‌ای و مسائل غزه است، گفت: حجاج ایرانی هم باید به این مسئله واقف بانشد.

امام جمعه دامغان تاکید کرد: حج امسال در مقوله برائت بسیار اهمیت دارد با توجه به اتفاقاتی که در جهان رخ داده و حرکتی که در حمایت از مردم فلسطین در تمام نقاط دنیا صورت گرفته، حج امسال اهمیتی دوچندان دارد.

رستمیان با بیان اینکه فلسطین امروز به نماد تقابل با استکبارگران شده است، ابراز کرد: امیدواریم توصیه رهبر معظم انقلاب اسلامی که فرمودند حج امسال حج برائت است، خودش را در حج تمتع امسال نشان دهد.

وی افزود: از همه دست اندرکاران حج تمتع امسال تقدیر و تشکر می‌کنیم شرایط خوبی برای اعزام حجاج شهرستان دامغان به تمتع فراهم شده که جای قدردانی دارد.

آگهی
بین الملل

پیام ابوعبیده اثر کرد/ بیانیه شدیداللحن خانواده اسرای صهیونیست

پس از آن که سخنگوی گردان‌های قسام از کشته‌شدن یک اسیر دیگر صهیونیست خبر داد، خانواده‌های اسیران صهیونیست نزد مقاومت در غزه، بیانیه اعتراضی شدیداللحنی را صادر کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، در پی اعلام هلاکت یکی دیگر از اسرای صهیونیست نزد مقاومت در نتیجه بمباران محل نگهداری آن از سوی ارتش رژیم صهیونیستی توسط «ابوعبیده» سخنگوی گردان‌های قسام (شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس)، خانواده‌های اسرای صهیونیست نزد مقاومت فلسطین در غزه بیانیه‌ای شدیداللحن را صادر کردند.

خانواده‌های اسرای صهیونیست اعلام کردند: امروز گواه جدیدی از یکی از اسیران ما به دستمان رسید که نشانگر اوضاع اسف‌بار آنان است.

در ادامه این بیانیه آمده است: باید به یک توافق دست یافت. زمانی برای تلف‌کردن نداریم. این یک درخواست کمک از کابینه و کسی است که در راس آن قرار دارد.

این شهرک‌نشینان بیان کردند: نتانیاهو اسرائیل را به سوی شکست کامل می‌برد. تاکنون راهبردی روشن برای جنگ وجود نداشته است. اگر بخواهیم اسیران را نجات بدهیم باید در وهله نخست اسرائیل را با سرنگونی کابینه نتانیاهو از دست وی نجات بدهیم.

خانواده‌های اسیران صهیونیست نزد مقاومت تصریح کردند: ما تا زمانی که تمامی اسیرانمان در سلامتی به سوی ما بازنگردند اقدامات خود را متوقف نخواهیم کرد. کابینه، اسرای حاضر در غزه را رها کرده تا بمیرند.

در ادامه این بیانیه ضمن اشاره به اوضاع بحرانی رژیم صهیونیستی، خطاب به دیگر شهرک‌نشینان آمده است: نه تنها برای اسیران ما بلکه برای نجات اسرائیل به ما بپیوندید و به خیابان‌ها بیایید.

یدیعوت آحارونوت نیز گزارش داد که نیروهای پلیس رژیم صهیونیستی تصمیم گرفته‌اند خیابان‌های اصلی تل‌آویو را پیش از تظاهرات اعتراضی شهرک‌نشینان در شامگاه امروز ببندند.

از سوی دیگر تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که صدها شهرک‌نشین که محل اقامتشان در شمال سرزمین‌های اشغالی است دست به تظاهرات اعتراضی زده‌اند و با به دست‌گرفتن بنرهایی اعلام کرده‌اند که کابینه رژیم صهیونیستی آنان را به حال خود رها کرده است.

گفتنی است با تداوم جنگ علیه نوار غزه و عدم کسب هرگونه دستاورد نظامی از سوی رژیم صهیونیستی انتقادها در سرزمین‌های اشغالی علیه بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر این رژیم و کابینه وی شدت گرفته است. مخالفان نتانیاهو وی را به خریدن وقت برای باقی‌ماندن در قدرت جهت فرار از محاکمه در پرونده‌های قضائی اقامه‌شده علیه او متهم می‌کنند. علاوه بر این خانواده‌های اسیران صهیونیست خواهان آن هستند که رژیم صهیونیستی بدون اتلاف وقت و به هر قیمتی اسیران صهیونیست نزد مقاومت را در جریان توافق با مقاومت فلسطین آزاد کند و از ادامه حمله‌های بی فایده به نوار غزه که علاوه بر کشتار فلسطینیان کشتار این اسیران را نیز در پی دارد دست بردارد.

آگهی
ورزش

ناراحتی نویدکیا از هافبک عراقی/ ”محمد“ اخراج نشده است

هافبک عراقی تیم فوتبال مس با تأخیر شش روزه به تمرینات این تیم بازگشت که این موضوع باعث ناراحتی نویدکیا شده است.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، منتظر محمد هافبک عراقی تیم فوتبال مس رفسنجان که برای شرکت در مسابقات قهرمانی امیدهای آسیا، در چند بازی گذشته مس غایب بود، پس از تأخیری شش روزه به تمرینات این تیم بازگشت.

 

با توجه به اینکه مسی‌ها فردا دیدار حساسی را مقابل سپاهان باید برگزار کنند، نویدکیا به شدت از اینکه منتظر محمد دیر به تمرینات تیمش اضافه شده، ناراحت است و باشگاه مس هم با هافبک عراقی‌ خود برخورد خواهد کرد.

پیش از این هم علی عدنان به دلیل بی‌انضباطی توسط نویدکیا از جمع مسی‌ها کنار گذاشته شده بود، اما با توجه به شرایط حساس مس، منتظر محمد اخراج نشده است.

انتهای پیام/

آگهی
ورزش

برهانی: استقلال با مدیریت خطیر آرامش نداشت/ نکونام حق دارد از نبود او خوشحال باشد

برهانی: استقلال با مدیریت خطیر آرامش نداشت/ نکونام حق دارد از نبود او خوشحال باشد


پیشکسوت استقلال به ارزیابی شرایط این تیم در لیگ برتر پرداخت.

به گزارش ایلنا، آرش برهانی، پیشکسوت استقلال در مورد شرایط این تیم صحبت کرد.

 

مدیران باشگاه دوباره برای ریاست آکادمی استقلال به سراغ شما آمده‌اند، در این خصوص توضیح می‌دهید؟

من از دو هفته پیش در خصوص آکادمی با مدیران صحبت کردم و ظرف دو سه روز دیگر تکلیفم مشخص می‌شود، اما به هرحال شرایط آکادمی عوض شده است و باید در خصوص یکسری مسائل با مدیران صحبت می‌کردم. خوشبختانه نگاه مدیران جدید حرفه‌ای است و قصد دارند برای آکادمی هزینه کنند. وقتی برای تیم‌های پایه سرمایه‌گذاری شود، قطعاً نتیجه خوبی خواهد داشت. من در سالی که بودم ۲۴ بازیکن به لیگ معرفی کردم و خیلی ارزشمند بود. باید ما با چنین ایده و برنامه‌ای در تیم‌های پایه کار کنیم تا در نهایت حاصل آن را نیز در تیم بزرگسال ببینیم.

 

چرا این بازیکنان جذب تیم بزرگسالان استقلال نشدند که استقلال مجبور به هزینه کردن اضافی نباشد؟

حرف من هم همین است. در این خصوص باید نگاه حرفه‌ای باشد. خوشبختانه نکونام چون در تیم‌های اروپایی بازی کرده نگاهی کاملاً حرفه‌ای دارد و اگر ما اصولی کار کنیم جواد هم از بازیکنان آکادمی استفاده می‌کند. من در سال اول توانستم کارهای خوبی در آکادمی انجام دهم اما سال دوم که موقع بهره‌برداری بود، رفتم.

خوشبختانه نکونام چون در تیم‌های اروپایی بازی کرده نگاهی کاملاً حرفه‌ای دارد و اگر ما اصولی کار کنیم جواد هم از بازیکنان آکادمی استفاده می‌کند.

 

با آقای کریمی به مشکل خوردید، درست است؟

در ابتدا ایشان به من زنگ زد و گفت: «با قدرت پیش برو.» نمی‌دانم چه شد که در ادامه نظرش عوض شد، وگرنه ما در سال دوم باید بهره‌برداری می‌کردیم و بازیکنان خودمان را در تیم بزرگسال استفاده می‌کردیم.

 

گفته می‌شود آکادمی مشکلات زیادی دارد؟

قطعاً مشکلات هست و در صورتی که من بیایم باید با برنامه‌ریزی طولانی مدت به خواسته خودمان برسیم. آکادمی نیاز به زمان دارد.

 

تغییر مدیریت استقلال را مثبت ارزیابی می‌کنید؟

نمی‌خواهم خیلی در مورد مدیریت حرف بزنم. اما یکی از دوستان گفته بود، چرا نکونام از رفتن خطیر خوشحال شد؟ من به ایشان می‌گویم: «چرا نباید خوشحال می‌شد.» استقلال با مدیریت او آرامش نداشت. اگر داشت که پنج هفته باقیمانده به پایان لیگ قهرمانی‌اش مسجل می‌شد.



انتهای پیام/

آگهی
ورزش

اسبقیان: کرامت بانوان ایرانی باید حفظ شود/ تا پایان مرداد فدراسیونی با سرپرست نخواهیم داشت

اسبقیان: کرامت بانوان ایرانی باید حفظ شود/ تا پایان مرداد فدراسیونی با سرپرست نخواهیم داشت


معاون قهرمانی وزارت ورزش و جوانان گفت: هدف و نیت این نیست که زنان به ورزشگاه نیایند اما کرامت زن ایرانی نباید خدشه‌دار شود و جلساتی را در این مورد داریم.

 به گزارش ایلنا، محمدشروین اسبقیان، معاون قهرمانی وزارت ورزش و جوانان در حاشیه مراسم تجلیل از مدال‌آوران ورزش ایران بیان کرد: پاداش قهرمانان در سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ توسط رییس جمهور پرداخت شد. همچنین نفراتی که در  بازی‌های آسیایی و پارآسیایی هانگژو مدال گرفتند نیز پاداش خود را دریافت کردند. بهترین موقع برای پرداخت پاداش‌ها بود چون در سال منتهی به المپیک و پارالمپیک هستیم و انگیزه در قهرمانان ایجاد می‌شود.

اسبقیان در مورد برگزاری انتخابات فدراسیون‌ها گفت: ۱۷ فدراسیون به صورت سرپرستی داشتیم که انتخابات ۱۰ فدراسیون برگزار شد. هفت فدراسیون باقی مانده و انتخابات آنها نیز نهایتا تا مرداد برگزار می‌شود. البته تا دهه اول خرداد تکلیف چند فدراسیون مانند ژیمناستیک، ووشو، انجمن‌های ورزشی و شطرنج مشخص می‌شود. تا پایان مرداد فدراسیونی با سرپرست نخواهیم داشت.

او در مورد تعیین پاداش مدال آوران المپیک تاکید کرد: در روزهای آتی جلساتی را برگزار خواهیم کرد و پاداش توسط وزیر ورزش و جوانان مشخص می‌شود.

اسبقیان در مورد جلسه با تاج رییس فدراسیون فوتبال برای حضور زنان در ورزشگاه تصریح کرد: با توجه به اتفاقاتی که رقم خورد، احترام و کرامت بانوان ایرانی باید حفظ شود و برای اینکه خدشه‌دار نشود، وزیر ورزش به رییس فدراسیون دستور داد تا بررسی لازم را انجام دهد. همچنین به معاونت قهرمانی دستور ویژه داد که تا حصول نتیجه این موضوع بسیار پر اهمیت فرهنگی را پیگیری کند. جلسه‌ای در خدمت آقای تاج بودیم و ان‌شاءالله این هفته جلسات دیگری برگزار می‌کنیم و تصمیماتی در این خصوص گرفته می‌شود. مدیران، مربیان و هواداران باید دغدغه‌های فرهنگی داشته باشند چون اقلاب ما انقلاب فرهنگی بود.

معاون قهرمانی وزارت ورزش در  مورد اینکه گفته می‌شود ممکن است فضا به این سمت برود که بانوان دیگربه ورزشگاه‌ها نیایند، گفت: دولت محترم توجه ویژه‌ای به بانوان دارد. قطعا هدف و نیت این نیست اما بالاخره زیر ساخت‌ها باید آماده شوند و همه عوامل  باید این دغدغه فرهنگی را به صورت جدی مورد توجه قرار دهند. جاهایی که خط قرمز رعایت نمی‌شود قطعا آسیب‌زاست. همه ما باید کمک کنیم که کرامت زن مسلمان ایرانی مورد حمایت قرار بگیرد و خدشه‌دار نشود.

او در مورد مشکلات وارد کردن VAR هم تاکید کرد: تعامل خوبی داریم و مشکلی در این مورد با فدراسیون نداریم. آقای تاج با مجموعه وزارت ورزش تعامل خوبی دارد و نگرانی در این مورد نداریم و اگر موردی باشد در جلسات حل و فصل می‌شود.

 



انتهای پیام/

آگهی
ورزش

هاشمی‌نسب: این استقلال قهرمان لیگ است چه با جام چه بی جام / هیچ ترسی نداریم هزار میلیارد دیگر هم جریمه‌ام کنند

هاشمی‌نسب: این استقلال قهرمان لیگ است چه با جام چه بی جام / هیچ ترسی نداریم هزار میلیارد دیگر هم جریمه‌ام کنند


مربی تیم فوتبال استقلال اعتقاد دارد، این تیم قهرمان لیگ برتر است چه به جام قهرمانی برسد و چه به آن دست پیدا نکند.

به گزارش ایلنا، مهدی هاشمی‌نسب پس از پیروزی 2 بر یک استقلال مقابل ذوب‌آهن در جمع خبرنگاران گفت: درباره عملکرد‌مان و بابت شکل بازی‌مان در نیمه اول از هواداران عذرخواهی می‌کنم. در نیمه اول استقلال نبودیم. در حد قهرمانی هم نبودیم. در نیمه دوم با صحبت‌هایی که با بازیکنان کردیم به خودشان آمدند و فهمیدند که چه جایگاهی دارند. خوشبختانه در نیمه دوم توانستیم به بازی برگردیم و گل زدیم.

وی ادامه داد: یکسری از صحبت‌ها برای خلوت آدم‌هاست، ولی آدم دوست دارد درباره آن صحبت کند. بازیکنی می‌آید و تماشاگران ما را تحریک می‌کند و بعد از گل مقابل تماشاگران استقلال خوشحالی می‌کنند، ما هیچ ترسی نداریم. ما آنقدر به قدرت بازیکنان‌مان ایمان داریم و مطمئن هستیم که به بازی برمی‌گردیم. قبلاً هم گفته بودم که ما قهرمان شدیم فارغ از اینکه جام بگیریم. این تیم برای ما قهرمان لیگ است، چه با جام و چه بدون جام. یکسری افراد از اربابان‌شان خط می‌گیرند تا جلوی ما توان بگذارند! ما دنبال این نیستیم که مقابل ما توان نگذارند و شل بازی کنند، چون قبلاً استقلالی بودند، توقع ما این است که شرافتمندانه بازی کرده و وقت‌کشی نکنند. آقایان ما هم بازی‌ها را بلد هستیم، آنهایی که باید بدانند می‌دانند. من به موقعش شفاف صحبت می‌کنم. الان بدون هیچ صحبتی ما را 50 میلیون جریمه می‌کنند ما هم هیچ ترسی نداریم هزار میلیارد دیگر هم جریمه‌ام کنند. یک چیزی می‌گویم نه 50 میلیون و 70 میلیون، تا آن بالایی نخواهد هیچ برگی نمی‌افتد.

هاشمی‌نسب در پاسخ به این سؤال که «استقلال قهرمان می‌شود؟»، تصریح کرد: این تیم الان هم قهرمان هست. بارها گفته‌ام، سوم و چهارم هم بشویم استقلال برای ما قهرمان است. ممنون هواداران هستیم و دست تک‌تک‌شان را می‌بوسم.

مربی تیم فوتبال استقلال در پاسخ به این پرسش که نمی‌ترسد کمیته انضباطی او را احضار کند، گفت: اصلاً مهم نیست. من چه حرفی زدم؟ به کسی افترا زدم؟

 



انتهای پیام/

آگهی
شهرستان ها

آذربایجان‌غربی در سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) به سوگ نشست

ارومیه – همزمان با سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) آذربایجان غربی با برگزاری آئین‌های عزاداری و مذهبی غرق غم و اندوه است.

خبرگزاری مهر – گروه استان‌ها: مردم مؤمن آذربایجان غربی از جمعه شب با برگزاری مراسم قرائت دعا، برپایی نماز، ذکر صلوات و عزاداری درسوگ شهادت ششمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت به سوگ نشسته و بار دیگر ارادت قلبی خود را به اهل بیت عصمت و طهارت نشان می‌دهند.

پرچم‌های سیاه در سالروز شهادت امام صادق (ع) بر سر برخی از منازل و کوچه‌ها به اهتزاز درآمده و حسینیه‌ها، مساجد، مصلاها و امامزاده‌های استان از اولین دقایق امروز شنبه میزبان عزاداران و عاشقان عصمت و طهارات است تا در سوگ مؤسس مذهب شیعه در جهان عزاداری کنند.

برگزاری عزاداری خیابانی و شاه حسین گویان در ارومیه

اقشار مختلف مردم در نقاط شهری و روستایی آذربایجان غربی در سالروز شهادت امام صادق (ع) با به راه انداختن دسته‌های عزاداری و سیاه کردن سر در اماکن عمومی، مساجد، خانه‌ها و مغازه‌ها ارادت قلبی خود را به خاندان عصمت و طهارت نشان می‌دهند.

علما و روحانیان نیز در مناطق شهری و روستایی استان در مجالس برپا شده سوگواری حضرت امام جعفرصادق (ع) به بیان فضائل آن حضرت پرداخته و مصیبت‌های امام ششم را بازگو می‌کنند.

برخی از عاشقان عصمت و طهارت نیز علاوه بر عزاداری در پی احسان هستند و ابراز عشق و ارادت خود از طریق نذری را در ایستگاه‌ها و نقاط مختلف بویژه خیابان‌های اصلی و فرعی شهرها نشان می‌دهند.

در ارومیه مرکز آذربایجان غربی نیز در مساجد و هیأت‌های مذهبی ارومیه میزبان عزاداران و عاشقان عصمت و طهارت است و شرکت کنندگان به مداحی و مرثیه سرایی در رثای امام ششم شیعیان می‌پردازند.

امروز همچنین هیئت‌ها و دسته‌های عزاداری و سوگواری در مساجد و تکایای و نیز به صورت خیابانی در بسیاری از شهرهای آذربایجان غربی از جمله ارومیه در صفوف منظم به سینه زنی و نوحه خوانی و شاه حسین گویان در غم شهادت امام ششم شیعیان جهان پرداخته و مداحان نیز به مدیحه سرایی در خصوص امام جعفرصادق (ع) می‌پردازند.

آذربایجان‌غربی در سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) به سوگ نشست

شبهه زدایی و ایجاد نهضت علمی برای توسعه آموزه‌های اسلامی اقدام بی نظیر امام صادق (ع) بود

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی با اشاره به تأثیرگذاری قابل توجه امام جعفر صادق (ع) در راستای توسعه آموزه‌های اسلامی در دنیا گفت: یکی از اقدامات ایشان، تربیت متخصص برای جوابگویی به شبهات و ایجاد نهضت علمی در آن دوران بود که اقدامی بی نظیر به شمار می‌رود.

حجت الاسلام منصور امامی در آئین سالگرد شهادت امام جعفر صادق (ع) در حسینیه ثارالله ارومیه افزود: شبکه سازی و ساختار سازی از کارهای تأثیرگذار ایشان بود و امام برای ارتباط با مسلمانان مناطق مختلف، سازمان وکالت را برای ارتباط سیاسی، دینی، فرهنگی و اقتصادی راه اندازی کرد.

وی اضافه کرد: تربیت متخصص در حوزه‌های مختلف برای جوابگویی برای شبهات از دیگر کارهای امام صادق (ع) بود و ایشان توسط این شاگردان شبهات را رصد کرده و پاسخ می‌داد.

وی با تاکید بر لزوم شناخت ابعاد مختلف زندگی ائمه اطهار (ع) به ویژه امام صادق (ع) ادامه داد: از مهم‌ترین کارهای رئیس مذهب جعفری، تبیین دقیق امامت و ولایت بود چنان که غالب روایت‌های کتاب اصول کافی از امام باقر (ع) و امام صادق (ع) است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی اظهار کرد: امام جعفر صادق (ع) توانست به مذهب شیعه قدرت بخشیده و آن را احیا کند؛ به تنهایی شبهات را رصد کرد، از طرفی ساختار سازی کرد و از سویی نهضت علمی ایجاد کرد و مبانی درست اسلام را دقیق تبیین کرد به گونه‌ای که تاکنون کسی نتوانسته در آن تزلزل ایجاد کند.

آذربایجان‌غربی در سالروز شهادت امام صادق (ع) به سوگ نشست

امام صادق (ع) نظریه ولایت و امامت را تئوریزه کرد

حجت الاسلام امامی گفت: امام صادق (ع) نظریه ولایت و امامت را تئوریزه کرد و موارد جعلی و ناقص را جواب داد بنابراین از سویی فقیه تربیت کرد و از سویی با همه مسلمانان در اقطار مختلف کشور اسلامی ارتباط برقرار کرد و به شبهات حیله‌گران جواب داد.

وی افزود: امام صادق در عصر خلفای بنی عباسی بود که استعمارگر ترین خلفای تاریخ اسلام بودند و حرکت امام صرفاً علمی نبود بلکه حرکت و فکر منسجم سیاسی داشت که مقابل دستگاه خلافت ایستاد و با آن مقابله کرد.

وی اضافه کرد: روش زندگانی شیعه باید به گونه‌ای باشد که زندگی را بر طاغوت حرام کند و شاگرد مکتب امام صادق باید این‌گونه باشد و امروز دیدیدم که عده‌ای چگونه با تبعیت از مکتب امام صادق چگونه اسرائیل را تحقیر کردند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی اظهار کرد: امام صادق (ع) در برگزاری مجالس امام حسین (ع) و تشویق شعرای آئینی که در وصف شیعه و اهل بیت (ع) و ائمه معصومین (ع) شعرسرایی می‌کردند، نقش بسزایی داشت و چنین شعرایی مورد غضب دستگاه خلافت و حاکمیت قرار می‌گرفتند.

آگهی
ورزش

رهبری به جدول ٦٤ نفره رسید/ حذف فتوحی و ارسباران

شمشیربازی جایزه بزرگ سئول؛

مسابقات شمشیربازی جایزه بزرگ سئول با سه نماینده از ایران آغاز شد و با صعود محمد رهبری به جدول ٦٤ نفره اصلی پیگیری شد. پاکدامن هم به واسطه رنکینگ جهانی در این جدول قرار داشت.

به گزارش خبرگزاری مهر، مسابقات جایزه بزرگ سئول از امروز شنبه (١٥ اردیبهشت) با برگزاری دیدارهای گروهی مقدماتی انفرادیبخش مردان آغاز شد.

ایران با چهار نماینده در این مسابقات شرکت کرده است که پاکدامن به خاطر رنکینگ جهانی از برگزاری دیدارهای مقدماتی معاف شداما محمد رهبری، محمد فتوحی و فرزاد باهرارسباران برابر حریفان شان در مرحله مقدماتی قرار گرفتند و نتیجه هم صعود مستقیمرهبری به جدول ٦٤ نفره اصلی و کنار رفتن دو نماینده دیگر کشورمان بود.

عملکرد نمایندگان ایران در روز نخست جایزه بزرگ سئول به این شرح است:

مرحله مقدماتی

*فرزاد باهرارسباران: سه برد و سه باخت و صعود به جدول ١٢٨ نفره

*محمد فتوحی: سه برد و سه باخت و صعود به جدول ١٢٨ نفره

*محمد رهبری: ٦ برد و صعود مستقیم به جدول ٦٤ نفره اصلی

جدول ١٢٨ نفره

*محمد فتوحی ۱۵ – ۴ ژانات نابیف (قزاقستان)

*فرزاد باهرارسباران ١٢ – ١٥ محمد العمر (عربستان)

جدول ٦٤ نفره مقدماتی

*محمد فتوحی ١٢ – ١٥سانگون پارک (کره جنوبی)

دیدارهای جدول ٦٤ نفره اصلی روز دوشنبه برگزار می شود و طی آن علی پاکدامن با «آرتیوم سارکیسیان» از قزاقستان دیدار می کندو محمد رهبری به مصاف «توماس مارتینه» از فرانسه می رود.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا