دانش و فناوری

لنوو، اچ‌پی و ایسوس لپ‌تاپ‌هایی با تراشه‌های هوش مصنوعی جدید AMD عرضه خواهند کرد

AMD در کامپیوتکس 2024 اعلام کرد که با همکاری مایکروسافت می‌خواهد کوپایلوت پلاس را به نسل بعدی پردازنده‌های Strix Point خود اضافه کند. این شرکت همچنین اعلام کرده که لنوو یک لپ تاپ Yoga با تراشه‌های جدید رایزن AMD عرضه خواهد کرد. HP و ایسوس نیز از جمله شرکت‌هایی هستند که در لپ تاپ‌های آینده خود از تراشه‌های جدید Ryzen بهره خواهند گرفت. علاوه بر این، لنوو و ایسوس ویژگی‌های هوش مصنوعی انحصاری خود را از طریق تراشه AMD AI به لپ‌تاپ‌ها اضافه می‌کنند.

لپ تاپ های مجهز به پردازنده‌های جدید سری رایزن

در کامپیوتکس 2024، AMD ظاهراً اعلام کرده که اولین لپ‌تاپ‌های مجهز به پردازنده‌های جدید سری رایزن ماه آینده عرضه خواهند شد، اما هنوز مشخص نیست که این دستگاه متعلق به چه شرکتی خواهد بود و دقیقاً چه زمانی معرفی می‌شود.

در مورد ویژگی‌های هوش مصنوعی انحصاری لپ‌تاپ‌ها نیز ایسوس StoryCube را نمایش داده است، برنامه‌ای که روی دستگاه اجرا می‌شود و می‌تواند عکس و ویدیوهای شما را براساس وضعیت چهره در آن‌ها مرتب کند.

در حالی که کوپایلوت پلاس اولین بار در سری تراشه‌های اسنپدراگون ایکس کوالکام راه‌اندازی شد، AMD ضمن اعلام همکاری خود با مایکروسافت همچنین ادعا کرده که تراشه‌های جدید سری رایزن «بهترین پردازنده‌های جهان برای رایانه‌های شخصی هوش مصنوعی» هستند.

طبق گفته‌های AMD، تراشه‌های هوش مصنوعی Strix Point آن همانطور که از رایانه‌های شخصی هوش مصنوعی انتظار می‌رود، می‌توانند ویژگی‌های کوپایلوت پلاس را روی دستگاه اجرا کنند. از جمله این ویژگی‌ها می‌توان به Recall اشاره کرد که ماه گذشته توسط مایکروسافت معرفی شد.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا