شهرستان ها

امام جمعه باید برای جامعه پدر معنوی باشد

ورامین- امام جمعه ورامین گفت: امام جمعه باید برای جامعه پدر معنوی بوده و تحببی بین او و مردم باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام مجتبی عزیزی در اولین دیدار خود با اعضای ستاد نماز جمعه ورامین طی سخنانی با بیان این که دوره کنونی و جمهوری اسلامی سال‌های متمادی و قرن‌ها آرزوی بزرگان دینی بوده است، گفت: اکنون که نایب امام زمان (عج) سکاندار این انقلاب هستند، باید تمام تلاشمان را کنیم که نقش هرچه بیشتر در پیشبرد اهداف انقلابی ایفا کنیم.

وی که قرار است، امروز جمعه اولین نماز جمعه خود در ورامین را اقامه کند، گفت: اگر هرکس نصیحت و یا صحبتی دارد، با افتخار می شنوم و بایستی در آن خصوص به جمع بندی برسیم، ما فعلاً در مرحله اول هستیم و باید تلاش کنیم، در این عرصه موفق باشیم، اما باید دائماً با خود مرور کنیم، که غرض و هدف از همه فعالیت‌ها رضایت خدای متعال است.

امام جمعه ورامین با بیان این که امام جمعه باید در جامعه پدر باشد، گفت: بر این اساس امام جمعه باید با همه فرزندان ارتباط داشته و تحببی بین او و فرزندان باشد.

وی ادامه داد: ممکن است تحببی باشد، که به مذاق کسی خوش نیاید اما به حساب این بگذارید که امام جمعه پدر است، هم پدر بانوی با حجاب و هم بانویی که شاید حجاب کامل نداشته باشد، وی نیز دختر من است، امام جمعه باید برای همه جامعه پدری کند.

عزیزی به تشکیلات داخلی ستاد نماز جمعه اشاره کرد و گفت: تشکیلات و نهاد نماز جمعه یک نهاد خدوم است، نماز شغل بنی هاشم و حضرت ابراهیم بوده است، ما باید تلاش کنیم، مهر و محبت به اهل بیت را روز به روز ترویج کنیم و نماز جمعه باید مامن همه افراد باشد.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا