شهرستان ها

عید قربان نماد وحدت و همبستگی مسلمانان جهان است

سروآباد_امام جمعه سروآباد گفت: عید قربان نماد وحدت، همبستگی و همدلی مسلمانان جهان است.

به گزارش خبرنگار مهر، سید عبدالقادر حسینی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه در جمع مردم مؤمن و نمازگزار مسجد جامع سروآباد ضمن قبولی عبادت و راز و نیازهای حاجیان بیت الله الحرام در مکه، عرفات و منا و تبریک عید قربان به تمام مسلمانان اظهار کرد: امید است مسلمانان در این ایام مبارک مشمول برکات و رحمت الهی شوند.

وی عید قربان را عید بندگی و اخلاص بندگان خدا دانست و افزود: هر مسلمانی در روز عرفه روزه بگیرد و به طاعت و عبادت خداوند بپردازد خداوند تمام گناهان وی را در یکسال گذشته می بخشد و مورد عفو و گذشت پروردگار قرار می‌گیرد.

وی به قربانی کردن، دستگیری کردن از نیازمندان و صدقه به افرادی که مشکلات مالی دارند توصیه کرد و گفت: نذر کردن و قربانی کردن از سنت حضرت ابراهیم (ع) است، کسانی که با نیت خیر قربانی می‌کنند مشمول رحمت پروردگار قرار می‌گیرند و نذر آنها مقبول می‌شود.

امام جمعه سروآباد بر داشتن تقوا و انجام واجبات دینی از سوی مسلمانان تاکید کرد و افزود: تقوا رضایتمندی خداوند متعال را فراهم می‌کند.

وی ضمن ابراز انزجار از جنایات رژیم صهیونیست کودک کش در غزه برای پیروزی و سرافرازی فلسطین و نابودی اسرائیل غاصب دعا کرد.

حسینی با اشاره به در پیش بودن انتخابات ریاست جمهوری به مشارکت و حضور پررنگ مردم در پای صندوق‌های رأی تاکید کرد.

وی مشارکت مردم در انتخابات را ضامن امنیت، آسایش و استقلال کشور دانست و افزود: حضور مردم در پای صندوق‌های رأی پاسخ دندان شکنی به یاوه گویان و دشمنان نظام است.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا