شهرستان ها

لزوم شرکت در انتخابات برای داشتن دولت توانمند در عرصه بین‌المللی

سقز_ امام جمعه سقز شرکت باشکوه در انتخابات را برای داشتن دولت توانمند و قدرتمند در عرصه بین‌المللی ضروری دانست.

به گزارش خبرنگار مهر، ماموستا ابن الخیاط در خطبه‌های نماز جمعه شهرستان سقز اظهار کرد: دهه ذی‌الحجه و جشن قربان نزدیک است که باید اخلاص برای رضای خدا را اولویت بدانیم.

وی افزود: قربانی برای رضای خدا در مذهب امام شافعی (رض) سنت است و انجام آن ثواب زیاد دارد و البته قربانی باید خوب و مناسب انتخاب شود چون مانند تشویق و وسیله نجات قیامت است.

امام جمعه سقز اذعان کرد: لازم است احکام قربانی را به درستی به جا بیاوریم تا مورد قبول قرار گیرد.

ماموستا ابن الخیاط ادامه داد: در قربانی هم سهمی برای کمیته امداد کمک شود و دریغ نشود چرا که قربانی وسیله برای نجات کسی که قربانی می‌کند و اینکه نیاز مستحق واقعی را رفع کند.

خیرین در رفع فقر مادی و معنوی جامعه کمک کنند

وی بیان کرد: خیرین هم در تحقق این امر کمک کنند تا فقر ریشه کن شود هم فقر مادی و هم فقر معنوی در جامعه رفع شود.

امام جمعه سقز افزود: ایمان و دین فقیر با عبادت، خیرات و اطلاعت رسول و خدا رفع می‌شود و باید تلاش شود فقر ایمان و تقویت جبران شود چون فقر دنیا جبران می‌شود.

وی همچنین بیان کرد: تقوای مؤمن هم دارای اهمیت والا است و تنها عامل برتری همین است.

امام جمعه سقز تصریح کرد: در ابتدای انقلاب اسلامی جهاد سازندگی خدمتگزار بود و امروز جهاد کشاورزی با روشنگری و پشتیبانی و عمران و آبادانی و توسعه تلاش می‌کنند برای توسعه کشاورزی در مناطق ما که جا دارد هفته آنها را تبریک بگوییم.

ماموستا ابن الخیاط خاطرنشان کرد: برگزاری انتخابات بعد از شهادت شهید رئیسی وظیفه قانونی و مدنی و دینی است که برای داشتن دولت توانمند در عرصه بین المللی باید مردم شرکت گسترده داشته باشند.

وی گفت: انتخاب فرد اصلح که درد جامعه را بداند و اصل برابری را رعایت کند دارای اهمیت است و باید مردم با دانش خود در برگزاری باشکوه این انتخابات پیش رو شرکت کنند.

ماموستا ابن الخیاط در پایان یادآور شد: پیروی از رسول خدا یک واجب و ضرورت دینی است که باید از سوی همه رعایت شود و حکومت هم با مصلحت و عدم تبعیض و پایمال کردن حق دیگران به مردم خدمت کند.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا