شهرستان ها

تطابق نداشتن درآمد و هزینه عامل گرانی است 

زنجان-استاندار زنجان گفت: علت گرانی‌ها عدم تطابق بین درآمد و هزینه است. 

به گزارش خبرنگار مهر، محسن افشارچی، ظهر چهارشنبه در نشست هم‌اندیشی روسای شورای شهرها و استان‌ها با استاندار اظهار کرد: مملکت در حال پوست‌اندازی است و باید مدل اقتصادی بر مبنای درآمد نفتی را تغییر دهیم.

وی با اشاره به اینکه تا وقتی نخواهیم عبد نظام سلطه باشیم، تحریم ادامه دارد، ابراز کرد: یا باید بنده نظام سلطه شویم و یا با تحریم مقابله و پیشرفت کنیم.
استاندار زنجان افزایش درآمد از محل غیرنفتی و کاهش هزینه‌ها را از کلیات راهبردهای اساسی کشور خواند و گفت: گرانی‌ها به خاطر عدم تطابق بین درآمد و هزینه است و درآمدها کفاف هزینه‌ها را نمی‌دهد.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه یک میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه نفت می‌فروشیم که درآمد سالانه آن ۳۱ میلیارد دلار است، عنوان کرد: این در حالی است که در ۹ماه گذشته ۱۰ میلیارد دلار سرمایه از کشور خارج شده است.

افشارچی به تغییر نگاه در حوزه‌های مختلف به‌ویژه بخش اقتصادی تاکید کرد و افزود: اگر صادرات از محل‌های دیگر مثل پتروشیمی، کشاورزی و صنعت افزایش ندهیم هشتمان گروی نهمان است.

وی ادامه داد: در شرایطی که مردم از لحاظ معیشت به سختی افتادند و در حال گذار هستیم، اتفاق مثبتی در زنجان رخ داده که به حمایت از دهیاری‌ها و شهرداری‌ها با قوانین دولتی و استفاده از ظرفیت مالیات شرکت‌ها مربوط می‌شود.

استاندار زنجان تصریح کرد: وظیفه مسئولان با استفاده از ابزارهای در اختیار شوراها، شهرداری‌ها و دهیاری‌ها این است که مردم را امیدوار نگه دارند و با خدماتی که به آن‌ها ارائه می‌دهند، دستاودرها را برای آن‌ها تبیین کنند.

افشارچی با اشاره به اینکه ساختارهای تربیتی برای اعضای شورا نداریم و برخی ذهنیت درستی از سیاست‌های خدماتی و توسعه‌ای ندارند، بیان کرد: اعضای شورا باید مطالعه کنند و دانش خود را ارتقا دهند و با راهبردهای حاکمیتی همسو شوند.

وی با اشاره به اینکه نگاه و عملکرد توحیدی، مسیر را برای مسئولان و خدمتگزاران باز می‌کند، ابراز کرد: ایجاد امید در بین مردم در این روزهای سخت گذار از اهمیت بالایی برخوردار است.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا