شهرستان ها

شکارچیان غیرمجاز ۲ محیط‌بان استان بوشهر را زخمی کردند

بوشهر- مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: یک محیط‌بان و مسئول منطقه حفاظت شده مند استان بوشهر با شلیک شکارچیان غیرمجاز آهو مورد اصابت گلوله قرار گرفته و مجروح شدند.

به گزارش خبرگزاری مهر، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر اظهار کرد کرد: شکارچیان غیرمجاز آهو در منطقه حفاظت شده مند استان بوشهر به‌سوی محیط‌بانان شلیک کرده و مسئول منطقه حفاظت شده مند، محیط‌بان محمد محمدی فر را مجروح کردند.

فرهاد قلی نژاد افزود: این حادثه زمانی رخ داد که شکارچیان غیرمجاز وارد منطقه حفاظت شده مند، زیستگاه آهو می‌شوند و با حضور مقتدر یگان حفاظت محیط زیست منطقه، که در حال گشت و کنترل بودند، مواجه می‌شوند و به اعلام ایست مأموران توجه نکرده، به سوی مأموران شلیک و مسئول منطقه حفاظت شده مند را مجروح می‌کنند.

وی گفت: محیط‌بان مجروح سریعاً به بیمارستان منتقل و تحت مداوا قرار گرفته که حال عمومی وی تا کنون مطلوب گزارش شده است.

وی بیان کرد: در همین زمینه متخلف متمرد شناسایی و پیگیری برای دستگیری وی با دستور مقامات قضائی استان و شهرستان در حال انجام است.

وی تصریح کرد: محیط‌بانان به عنوان ضابطین خاص دادگستری وظیفه حفاظت و حراست از مناطق حفاظت شده و گونه‌های جانوری و گیاهان را برعهده دارند.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان بوشهر درباره اطلاعات جزئی‌تری این موضوع گفت: بنا بر گشت و کنترل همیشگی محیط‌بانان در منطقه مند و پایش وضعیت زیستی آهوهای مند، در ساعات اولیه بامداد روز پنجشنبه ۲۰ آبان ماه، محیط‌بان محمدی فر و محیط‌بان شفیع نیا متوجه نور چراغ یک موتورمی شوند و به سمت آن حرکت می‌کنند تا اینکه در می‌یابند، فرد موردنظر، از متخلفان شکار و صید غیرمجازی است که همواره به انجام فعالیت‌های غیرقانونی در منطقه می‌پردازد.

سیداحسان موسوی گفت: با اعلام اخطار به وی و پس از سر باز زدن متخلف برای خروج از منطقه با تدبیر محیط‌بانان شرایطی فراهم می‌شود تا متخلف از منطقه خارج شود و تعقیب و گریزی تا میدان خالو حسین در شهر بردخون شکل می‌گیرد.

وی بیان کرد: سپس در حضور مردم، فرد متخلف، با شلیک تفنگ ساچمه زن از فاصله یک متری، هر ۲ محیط‌بان (محمدی‌فر و شفیع‌نیا) را زخمی و اقدام به گریز از صحنه درگیری می‌کند.

موسوی افزود: پس از مجروح شدن هر ۲ محیط‌بان توسط ساچمه‌های شلیک شده، با پلیس ۱۱۰ تماس برقرار می‌شود و پس از صورتجلسه، محیط‌بان محمد محمدی‌فر به بیمارستان منتقل می‌شود و حال عمومی هر ۲ محیط‌بان در این لحظه خوب و پایدار است.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان بوشهر در پایان گفت: در همان نخستین ساعات این اتفاق تلخ، کارهای اداری و قضائی توسط دادستان شهرستان دیر و قاضی کشیک صورت پذیرفت، هماهنگی‌ها و دستور اکید به عوامل انتظامی و امنیتی برای دستگیری متخلف صادر شده است.

فرهاد قلی نژاد؛ مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر در نخستین لحظات این اتفاق به همراه سیداحسان موسوی؛ فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان بوشهر با حضور بر بالین این محیط‌بان در بیمارستان بندر دیر از وضعیت عمومی وی کسب اطلاع، و مراحل درمانی وی را پیگیری کردند.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا