شهرستان ها

مشکلات کشور با جهاد علمی قابل حل است

ایلام-امام‌ جمعه ایلام با اشاره به اینکه مشکلات کشور با جهاد علمی قابل حل است، گفت: ارتباط دانشگاه با مردم بیشتر شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام الله نور کریمی تبار صبح چهارشنبه در دیدار با حضور معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اظهار کرد: استان ایلام نیز با توجه به محرومیت‌هایی که دارد نیازمند توجه است و انتظار می‌رود که وزیر محترم علوم، تحقیقات و فناوری در استان حضور پیدا کنند.

وی با اشاره به اینکه انتظار می‌رود که در شرایط فعلی با حساسیت‌ها و مشکلاتی که وجود دارد، دانشگاه بیش از گذشته پویاتر شده و مسائل و مشکلات مردمی را با علم و دانش حل کنند، گفت: دانشگاه‌ها نقش مهمی در توسعه و پیشرفت هر کشور و منطقه دارند و البته باید نگاه علمی، با نگاه خدمت به مردم و در راستای توسعه تقویت شود.

امام جمعه ایلام افزود: مسائلی که در کشور وجود دارد، با علم و دانش قابل حل خواهند بود و از سوی دیگر، هر مساله که حل شود به همان اندازه نیز در کشور امیدآفرین خواهد بود.

وی تصریح کرد: اگر تلاش با علم و خدمت خالصانه گره بخورد، سنت الهی این است که موفقیت هم به دنبال خواهد داشت، در دفاع مقدس بر اساس همین نگاه پیروز شدیم و الان هم، همین خواهد بود.

کریمی تبار بیان کرد: شهدای ما به مرحله‌ای رسیدند که برای خدا و خدمت خلق خدا حاضر شدند جان خود را فدا کنند و بسیاری از شهدای ما با تاسی از نهضت عاشورا، امروز شهدای گمنام هستند که اثری از جسم فیزیکی آنها هنوز پیدا نشده است.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا