شهرستان ها

۳۷ طرح پیشران اقتصادی در نمین اجرا می‌شود

نمین- سرپرست فرمانداری شهرستان نمین گفت: ۳۷ طرح پیشران اقتصادی در حوزه صنعت، کشاورزی و گردشگری در شهرستان نمین در حال اجراست.

به گزارش خبرنگار مهر، طیب امینی عصر یکشنبه در جلسه شورای اداری شهرستان نمین که با حضور استاندار اردبیل برگزار شد، اظهار کرد: این طرح‌های پیشران با سرمایه‌گذاری ۵ هزار میلیارد تومان و اشتغالزایی ۹ هزار نفر در شهرستان نمین در حال اجراست.

وی مهمترین پروژه‌های اجرایی را پست ۶۳ کیلوولت شهرک صنعتی شماره ۲ و منطقه ویژه اقتصادی نمین، احداث شهرک خصوصی و ناحیه صنعتی در نمین، تکمیل و بهره‌برداری از پروژه آرتا انرژی و آرتا نمین به همراه مجتمع گردشگری و مسکونی ۱۱۰ هکتاری احسانی اعلام کرد و گفت: کارخانه امیدفارمت و همچنین کارخانه تولید لاستیک در نمین به همراه هتل پارک نمین با پیشرفت مناسب در حال اجرا هستند.

سرپرست فرمانداری شهرستان نمین از پرداخت ۱۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزا به همت بنیاد برکت و برای ایجاد اشتغال ۲۰۰ نفر در نمین خبر داد و تصریح کرد: ۵ میلیارد تومان از محل جهش تولید برای خرید اداوات کشاورزی به متقاضیان پرداخت شده است.

امینی وضعیت کرونایی شهرستان نمین را در وضعیت رنگ زرد اعلام کرد و افزود: ۵ بستری و ۱۴۶ نفر قرنطینه خانگی داریم و در واکسیناسیون نیز ۸۱ درصد جمعیت شهرستان مشارکت فعال دارند.

وی از برگزاری جلسات منظم کمیسیون کارگری در آستانه سال نو در نمین خبر داد و خاطر نشان کرد: ما هیچ بحران کارگری در شهرستان نمین نداریم و تلاش بر این است تا در آستانه سال نو تمامی واحدهای تولیدی و صنعتی از جمله سبلان پارچه، کارخانه سیمان و دیگر طرح‌های عمرانی و اجرایی حقوق پرسنل خود را به موقع پرداخت کنند تا مشکلی از بابت اعتراض کارگری نداشته باشیم.

امینی نمین را شهر ملی گلیم معرفی کرد و ادامه داد: در این شهرستان در سال‌جاری ۱۰۰ میلیارد تومان منابع در بخش عمرانی و طرح‌های زیربنایی مصوب شده که بخشی از این منابع نیز صرف اجرای طرح‌های متعدد در نمین شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: ۵۰ میلیارد تومان برای طرح‌های شهری و ۱۸ میلیارد تومان از محل مدیریت بحران به شهرستان نمین اختصاص یافته و تلاش بر این است تا طرح‌های نیمه‌تمام نیز با اولویت به بهره‌برداری برسند.

امینی تصریح کرد: با اعتباری بالغ بر ۳۵ میلیارد تومان درمانگاه تأمین اجتماعی نمین احداث خواهد شد و ما امروز با حضور استاندار اردبیل شاهد افتتاح دامداری صنعتی با سرمایه‌گذاری ۲۰ میلیارد تومان و گلخانه تولید گل رز هلندی با ۱۸ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری بودیم.

وی گفت: در دهه فجر ۲۳ پروژه با ۲۱۰ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید که ۱۰ پروژه عمرانی و ۱۳ پروژه نیز اقتصادی با مشارکت بخش خصوصی بوده است.

سرپرست فرمانداری شهرستان نمین ضرورت تکمیل تونل دوم حیران را با حفاری ۴۸۰ متری تا آخر خردادماه یادآور شد و افزود: برای فاضلاب شهر نمین ۷ میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته و زیرگذر نمین نیز با ۱۰ میلیارد تومان اعتبار در حال اجراست.

امینی پیشرفت سد عنبران را ۳۶ درصد اعلام کرد و ادامه داد: برای تکمیل این سد ۳۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم که امیدواریم تا سال آینده از ردیف اعتبار ملی تأمین شود.

خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا