شهرستان ها

انجام ۱۲۸هزار متر مکعب عملیات آبخیزداری و آبخوان‌داری در سمنان

سمنان- مدیرکل منابع طبیعی استان سمنان گفت: در این استان و طی دولت سیزدهم بالغ بر ۱۲۸ هزار متر مکعب عملیات آبخیزداری و آبخوانداری انجام شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد جعفر مرادی حقیقی ظهر شنبه در نشستی با حضور خبرنگاران به میزبانی منابع طبیعی سمنان، با اشاره به اقدامات صورت گرفته در این استان بیان کرد: طی دولت سیزدهم با اعتباری بالغ بر ۶۵ میلیارد تومان، ۱۲۸ هزار متر مکعب عملیات آبخیزداری و آبخوانداری در استان سمنان انجام شده است.

وی با بیان اینکه پنج و نیم میلیون هکتار از حوزه‌های آبخیز استان سمنان مستعد اجرای عملیات آبخیزداری است، افزود: در یک میلیون هکتار از این اراضی مطالعات تفصیلی و اجرایی انجام شده است.

مدیرکل منابع طبیعی استان سمنان با بیان اینکه در ۱۵۰ هزار هکتار اراضی مستعد آبخیزداری استان سمنان عملیات آبخیزداری اجرا شده است، تاکید کرد: در ۴۶۰ هزار هکتار اراضی دیگر عملیات اجرایی در حال اجرا است.

مرادی حقیقی با بیان اینکه یک میلیون هکتار از حوزه‌های آبخیز استان مطالعات تفصیلی – اجرایی آن انجام شده است، گفت: عملیات آبخیزداری و آبخوانداری در دولت سیزدهم و در استان سمنان شتاب خوبی به خود گرفته است.

وی افزود: آبخیزداری موجب کاهش فرسایش خاک، کنترل رسوب، جلوگیری از سیل‌های مخرب، تثبیت و حفظ رطوبت خاک و ایجاد زمینه پوشش گیاهی بوده و علاوه بر کشت گونه‌های گیاهی بومی شامل درخت، درختچه، بوته و مرتعی، موجب احیای اکوسیستم می‌شود.

مدیرکل منابع طبیعی استان سمنان با بیان اینکه ۳۹۰ هزار هکتار اراضی هنوز باقی مانده که در صدد هستیم تا در آنها نیز عملیات آبخیزداری را اجرا کنیم، گفت: بهترین و ارزان‌ترین روش از لحاظ مسائل زیست‌محیطی و اقتصادی در جایی که امکان تغذیه مصنوعی وجود دارد، آبخوان‌داری و آبخیزداری است.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا