شهرستان ها

دهمین مجوز مجموعه‌ داری اسناد تاریخی در زنجان صادر شد

‌زنجان-مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی زنجان از صدور دهمین مجوز مجموعه داری خصوصی در استان زنجان برای مجموعه اسناد تاریخی خاندان خطیبی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سید سعید صفوی گفت: پس از پیگیری‌های انجام شده توسط امور موزه‌های استان زنجان، مجوز مجموعه داری برای مجموعه اسناد تاریخی طایفه خطیبی از سوی اداره‌کل موزه‌ها و اموال منقول تاریخی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی صادر شد. استان زنجان، دارای مجموعه‌های غنی و ارزشمندی است که هرچه بیشتر باید به آن‌ها توجه کرد

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی زنجان ادامه داد: مجموعه اسناد تاریخی طایفه خطیبی ۶۰۰ شامل سند تاریخی دوره صفویه، قاجاریه و پهلوی، توسط بهمن خطیبی گردآوری شده است.

صفوی افزود: مجموعه‌داران با استفاده از سرمایه‌های مادی و معنوی خود مواریث تاریخی و هنری را به شکل‌های مختلف جمع‌آوری و آن‌ها را برای آیندگان حفظ و نگهداری می‌کنند. مجموعه‌داران با علاقه ذاتی خود و بدون چشم‌داشت در این حیطه فعالیت می‌کنند که در این راستا وظیفه ثبت و سامان‌دهی این اقدامات ارزشمند بر عهده اداره کل میراث فرهنگی استان است.

پیش از این نه مجوز مجموعه داری برای مجوز مجموعه‌داری اسناد خطی زرنان، دو مجوز مجموعه‌داری چاقو، مجوز مجموعه‌داری سنگ‌های قیمتی، مجوز مجموعه‌داری مردم شناسی، مجوز مجموعه‌داری آثار اهدایی به مؤسسه خیریه مهرانه، مجوز مجموعه‌داری فسیل در حوزه تاریخ طبیعی، مجموعه داری اشیا مجاز در استان زنجان صادر شده است.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا