ورزش

تیم ملی ایران: مقتدر در صدرنشینی، متزلزل در نتیجه

تیم ملی ایران: مقتدر در صدرنشینی، متزلزل در نتیجه


براساس پیش‌بینی‌ها امیر قلعه‌نویی از بازیکنان جوان در دیدار مقابل هنگ کنگ استفاده کرد و از خط دروازه و دفاع گرفته تا خط هافبک، تیم کشورمان را با چهره‌های جدیدی روانه میدان کرد.

به گزارش ایلنا، پنجمین هفته از مسابقات مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶ پنجشنبه برگزار شد و تیم ملی در گروه E توانست در ورزشگاه ملی هنگ‌کنگ تیم ملی این کشور را با نتیجه ۴-۲ شکست دهد.

تیم ملی بازی را با پیام نیازمند، محمدامین حزباوی، شجاع خلیل‌زاده، آریا یوسفی، سیدابوالفضل جلالی، محمد قربانی، سامان قدوس، علیرضا جهانبخش، مهدی قایدی، مهدی طارمی و سردار آزمون آغاز کرد.

براساس پیش‌بینی‌ها امیر قلعه‌نویی از بازیکنان جوان استفاده کرد و از خط دروازه و دفاع گرفته تا خط هافبک، تیم کشورمان را با چهره‌های جدیدی روانه میدان کرد.

پیام نیازمند، محمدامین حزباوی، آریا یوسفی، سیدابوالفضل جلالی و محمد قربانی، بازیکنان جدیدی هستند که نسبت به ترکیب تیم کشورمان در مسابقات قبلی، در بازی مقابل هنگ‌کنگ به میدان رفتند.

این دیدار با حملات تیم کشورمان آغاز شد و در دقیقه ۵ تیر دروازه مانع گل زودهنگام مهدی طارمی شد. در دقیقه ۱۲، برخورد سانتر کوتاه ارسالی مهدی قایدی به دست بازیکن هنگ‌کنگ در محوطه جریمه این تیم، تیم کشورمان را صاحب یک ضربه پنالتی کرد که طارمی این ضربه را تبدیل به گل اول ایران کرد تا تیم کشورمان با یک گل پیش بیفتد. ۲ دقیقه بعد، سلسله اشتباهات بازیکنان تیم کشورمان سبب شد تا هنگ‌کنگ روی یک ضدحمله، گل مساوی را توسط «هی وی‌ما» وارد دروازه نیازمند کند و نتیجه مسابقه ۱-۱ مساوی شود.

در ادامه حملات ایران برای زدن گل برتری ادامه پیدا کرد و در دقیقه ۳۴ تیم کشورمان بار دیگر صاحب یک ضربه پنالتی شد و این بار هم طارمی توپ را وارد دروازه یاپ هونگ فای کرد تا تیم کشورمان ۲بر۱ از هنگ‌کنگ جلو بیفتد. در نهایت نیمه اول با برتری ۲ بر ۱ شاگردان قلعه‌نویی به پایان رسید.

با آغاز نیمه دوم باز هم نوبت به حملات تیم ملی رسید و در دقیقه ۵۶، طارمی روی پاس قایدی، با یک ضربه بغل پای دقیق از پشت شش قدم، گل سوم ایران و خودش را وارد دروازه هنگ‌کنگ کرد تا اختلاف به ۲ گل برسد.

هنگ‌کنگ که در خانه نمی‌خواست بازنده باشد، روی ضعف خط دفاعی ایران، توانست در دقیقه ۶۰ گل دوم را وارد دروازه تیم کشورمان کند تا نتیجه بازی ۳ بر ۲ به نفع ایران شود و اختلاف به یک گل برسد.

با این حال همچنان برتری با تیم کشورمان بود و سردار آزمون در دقیقه ۶۵ توانست دروازه هنگ‌کنگ را باز کند تا تیم کشورمان ۴ بر ۲ از حریفش پیش بیفتد.

در ادامه تلاش هنگ‌کنگی‌ها برای جبران گل‌های خورده و کم‌کردن اختلاف به نتیجه نرسید تا تیم ملی فوتبال در نهایت با نتیجه ۴ بر ۲ هنگ‌کنگ را شکست دهد.  تیم ملی ایران با این برد ۱۳ امتیازی شد و جایگاهش را در صدر جدول گروه E تثبیت کرد. هنگ‌کنگ هم با یک امتیاز در رده چهارم و انتهای جدول قرار گرفت.

 



انتهای پیام/

آگهی
دکمه بازگشت به بالا