ورزش

به تیم ملی قلعه نویی امیدوار باشید: همه چیز آماده تغییر!

به تیم ملی قلعه نویی امیدوار باشید: همه چیز آماده تغییر!


با توجه به افزایش تعداد سهمیه‌های فوتبال آسیا در جام جهانی بهترین فرصت است تا پروژه جوانگرایی تیم ملی به بهترین شکل انجام شود.

به گزارش ایلنا، ترکیب تیم ملی در بازی با هنگ کنگ تغییراتی داشت که نشان می‌دهد ارکان فنی تصمیم‌گیرنده در تیم ملی به دنبال ایجاد بستری برای ورود جوان‌ها به تیم ملی هستند. امیرقلعه‌نویی، سرمربی تیم ملی همان طور که بعد از حذف از جام ملت‌های آسیا و گرفتن رأی اعتماد دوباره از ارکان فدراسیون فوتبال وعده جوانگرایی داده بود، در همان مسیردر حال حرکت است تا به نوعی به وعده‌ای که داده جامه عمل بپوشاند.

حضور بازیکنانی همچون حزباوی و یوسفی در ترکیب اصلی و در ادامه اضافه شدن جواد آقایی‌پور که همین اواخر توانسته نگاه‌ها را به سمت و سوی خود جلب کند، کاملاً گویای اهداف مربیان تیم ملی برای ایجاد تغییرات بنیادین فنی در تیم ملی است و مجموعه کادر فنی در تلاش است به آنچه پیش‌تر گفته بود عمل کند.

طبیعی است که در چنین شرایطی تیم ملی گاهی در خطوط سه‌گانه دچار تزلزل شده و مشکلاتی از بعد اجرای تاکتیک‌ها به وجود آید. دو گلی که تیم ملی در بازی با هنگ‌کنگ دریافت کرد، در واقع حاصل همین جوانگرایی است و اگر افکار عمومی و کارشناسان نسبت به گل‌هایی که تیم ملی مقابل هنگ کنگ دریافت کرد، بیش از حد حساس باشند، پروسه جوان شدن ترکیب تیم ملی مختل خواهد شد و شاید سرمربی تیم ملی به واسطه انتقادات این پروژه را متوقف کند که در آینده فوتبال ایران دچار لطمه‌هایی جبران ناپذیر خواهد شد و در واقع در همین برهه است که مربیان تیم ملی فرصت خواهند داشت تا نیروهای جدید را به ترکیب تیم ملی نزدیک کرده و به دایره مردان کلیدی و اصلی تبدیل سازند.

اگر انتقادات چشم بسته و غرض ورزانه باشد تردیدی نباید داشت که آینده تیم ملی نیز به مخاطره خواهد افتاد، بنابراین باید وقت و زمان کافی به بازیکنان جوان داد تا در همین قبیل بازی‌ها اشتباه کنند تا در آینده تبدیل به بازیکنانی کم‌اشتباه شده و در بازی‌های بزرگ به مدد فوتبال ایران بیایند.

اگر فضا برای اشتباه کردن بازیکنان فراهم نشود تغییر نسل در تیم ملی مختل شده و امیر قلعه‌نویی ناچار خواهد بود در آینده نیز از بازیکنان پا به سن گذاشته بهره بگیرد که این رویه شاید فوتبال ایران را از حضور در تورنمنت‌های مهم محروم سازد اما حالا که تعداد سهمیه‌های آسیا در جام جهانی افزایش یافته باید از فرصت پدیدآمده نهایت بهره را برد و با ایجاد چنین تغییراتی زمینه‌ساز ورود بازیکنان جدید به دایره بازیکنان اصلی شد.

 



انتهای پیام/

آگهی
دکمه بازگشت به بالا