اقتصاد

وزش بادهای نسبتا شدید و گردوخاک در برخی مناطق/آسمانی آفتابی در اغلب شهرها


مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: بعد ازظهر امروز ۱۵ خرداد در نوار غربی و نوار شرقی کشور، روز یکشنبه ۱۶ خرداد در نوار غربی و بخش‌هایی از مرکز کشور و دوشنبه در استان‌های تهران، قم و سمنان، وزش باد به نسبت شدید تا شدید همراه با خیزش گرد و خاک خواهیم داشت.

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس در تشریح وضعیت جوی کشور بیان کرد: امروز تا چهارشنبه ۱۹ خرداد در اغلب مناطق کشور آسمانی صاف و آفتابی و جوی پایدار حاکم است.

وی افزود: امروز تا روز چهارشنبه در برخی مناطق مازندران، گیلان و گلستان بارش پراکنده داریم و در شمال استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، خراسان رضوی و خراسان شمالی و وزش باد شدید موقت، رعد و برق با احتمال رگبار پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: در ۵ روز آینده به سبب وزش بادهای گرم و مرطوب جنوبی بارش پراکنده و رعد و برق در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب در شرق هرمزگان، ارتفاعات کرمان و جنوب سیستان و بلوچستان پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان اظهار کرد: امروز بعد ازظهر در نوار غربی و نوار شرقی کشور وزش باد نسبتاً شدید تا شدید پیش‌بینی می‌شود که در نقاط مستعد موجب خیزش گرد و خاک خواهد شد.

وی گفت: روز یکشنبه ۱۶ خرداد در غرب شمال غرب و جنوب غرب کشور و بخش‌هایی از مرکز کشور وزش باد نسبتاً شدید تا شدید همراه با خیزش گرد و خاک پیش بینی می شود، این شرایط جوی روز دوشنبه در استان‌های تهران، قم و سمنان حاکم است.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اظهار کرد: روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه هفته جاری در نوار شرقی کشور وزش باد نسبتاً شدید تا شدید همراه با خیزش گرد و خاک خواهیم داشت.

ضیائیان بیان کرد: از امروز تا اواخر هفته خلیج فارس به ویژه شمال خلیج فارس مواج است، همچنین مرکز خلیج فارس و شرق دریای عمان نیز مواج خواهد بود.

وی در تشریح وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران روز آینده صاف گاهی با وزش باد پیش‌بینی می‌شود، بیشینه و کمینه دما فردا در تهران ۳۷ و ۲۶ درجه خواهد بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اضافه کرد: روز آینده اهواز با بیشینه دمای ۴۸ درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و شهرکرد با کمینه دمای ۷ درجه بالای صفر خنک ترین مرکز استان خواهد بود.

انتهای پیام/ب


خبرگزاری فارس

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا