سلامت

تلفن‌ همراه و هشدار درباره یک عادت غلط

بر پایه نظرات علمی بردن تلفن همراه به سرویس بهداشتی توصیه نمی‌شود چرا که ممکن است برای سلامتی شما خطراتی ایجاد کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، امروزه برای انجام بسیاری از امور روزانه از خرید و کارهای جزئی گرفته تا امور اداریِ غیرحضوری به تلفن‌همراه نیاز است.

برای مثال آمار نشان می‌دهد ۹۵ درصد از کل فرانسوی‌ها موبایل دارند و ۷۷ درصد از آنها از گوشی هوشمند استفاده می‌کنند. استفاده از گوشی هوشمند به ویژه در میان جوانان پس از توسعه شبکه‌های اجتماعی فراگیرتر شده و جوانان، بسیاری از کارهای روزمره خود را با این وسیله انجام می‌دهند.

۹۴ درصد از افراد ۱۵ تا ۲۹ ساله دارای حداقل یک گوشی هستند و گوشی‌های هوشمند روز به روز کاربری‌های بیشتری پیدا می‌کنند.

باید گفت تلفن همراه این روزها همراه مهمی برای بسیاری از افراد است و برای همه چیز استفاده می‌شود. می‌توان به وسیله آن با دیگران ارتباط برقرار کرد، سریال تماشا کرد یا در سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی مطالعه کرد.

استفاده از تلفن همراه به ویژه از زمان ظهور هوش مصنوعی افزایش بیشتری داشته است و ما حتی از آن برای پاسخ به سوالات ساده زندگی استفاده می‌کنیم. به طوری‌که در مواقعی حتی هنگام رفتن به دستشویی هم تلفن‌مان را با خود می‌بریم.

استفاده از تلفن همراه در سرویس بهداشتی

به گزارش یورونیوز، اما باید توجه کرد که استفاده از تلفن در توالت ایده بسیار بدی است و علم در این‌باره هشدار می‌دهد.

اما سوال این جاست که چرا نباید موبایل خود را به توالت ببرید؟ پاسخ خیلی ساده است. به این دلیل که این کار می‌تواند باعث مشکلات روده شود.

بیش از حد نشستن در توالت ممکن است تشکیل هموروئید را آسان کند. مشکلی که به صورت یک حمله احتقانی با احساس گرما و نیز تورم و درد شدید در انتهای روده بزرگ همراه است و با هر بار اجابت مزاج تشدید می‌شود.

در کنار این موضوع مطالعات نشان می‌دهد که استفاده از تلفن همراه در توالت می‌تواند باعث انتقال باکتری روی دستان ما شود. این رفتار می‌تواند به تجمع میکروب‌ها روی موبایل منجر شود که انتقال آن به بدن ما ممکن است خطری بسیار جدی برای سلامت‌مان ایجاد کند.

بنابراین برای کاهش این خطر، دست‌های خود را به دفعات بشویید و همچنین از بردن گوشی‌همراه خود به توالت خودداری کنید.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا