دانش و فناوری

Vivobook S 15 معرفی شد؛ اولین لپ‌تاپ ایسوس با اسنپدراگون ایکس الیت

پس از رویداد ویندوز مایکروسافت، ایسوس از اولین لپ‌تاپ خود با نشان کوپایلوت پلاس و نام Vivobook S 15 رونمایی کرد. این لپ‌تاپ مجهز به پردازنده‌های سری ایکس اسنپدراگون است. ایسوس می‌گوید تراشه مبتنی بر Arm کوالکام نه‌تنها چند ویژگی فعلی Vivobook را بهبود می‌بخشد، بلکه باعث می‌شود برنامه‌های جدید هوش مصنوعی بسیار بهتر عمل کنند.

براساس گزارش ورج، Vivobook S 15 جدید اولین لپ‌تاپ کوپایلوت‌ پلاس ایسوس است و به تراشه اسنپدراگون ایکس الیت کوالکام همراه با حداکثر 32 گیگابایت رم و پنل OLED 2.8K مجهز شده. این لپ‌تاپ از عملکرد پیشرفته هوش مصنوعی ویندوز و همچنین برنامه‌های انحصاری هوش مصنوعی ایسوس پشتیبانی می‌کند.

مشخصات و قیمت Vivobook S 15 ایسوس

شاسی نقره‌ای Vivobook S 15 ایسوس کمی نسبت به مدل‌های پیشین این سری تغییر کرده است و تنها 1.42 کیلوگرم وزن دارد و ضخامت آن نیز 14.7 میلی‌متر است که شامل نور کیبورد RGB نیز می‌شود. باتری این مدل 70 وات‌ساعتی است و شارژدهی تا 18 ساعت را امکان‌پذیر می‌کند.

این لپ‌تاپ دارای تعداد زیادی رابط اتصال از جمله دو پورت USB 4.0، دو پورت USB-A، یک پورت HDMI 2.1، جک استریو و اسلات کارت حافظه microSD است. همچنین سیستم صوتی لپ‌تاپ جدید ایسوس با تأییدیه هارمن کاردن ارائه می‌شود.

Vivobook S 15 معرفی شد؛ اولین لپ‌تاپ ایسوس با اسنپدراگون ایکس الیت

قلب Vivobook S 15 جدید، پردازنده ARM کوالکام یعنی اسنپدراگون ایکس الیت است که با حداکثر 32 گیگابایت رم LPDDR5x-8448 و یک SSD یک ترابایتی PCIe-4.0 ترکیب شده. همچنین سیستم FastConnect 7800 کوالکام از بلوتوث 5.4 و همچنین وای‌فای 7 با سرعت حداکثر 5.8 گیگابیت‌برثانیه پشتیبانی می‌کند.

تراشه جدید کوالکام، همچنین دارای یک NPU قدرتمند برای پردازش سریع هوش مصنوعی به‌صورت آفلاین است. علاوه‌بر قابلیت‌های آشنای هوش مصنوعی ویندوز، مدل‌های اسنپدراگون از قابلیت‌های دیگر مانند Live Captions برای ایجاد زیرنویس هم‌زمان و دیگر موارد پشتیبانی می‌کنند.

Vivobook S 15 دارای نمایشگر 15.6 اینچی ایسوس Lumina OLED با وضوح 2.8K (2880 در 1620 پیکسل) و رفرش ریت 120 هرتزی است. به لطف حاشیه‌های باریک، نسبت صفحه‌نمایش به بدنه این دستگاه 89 درصد است و پنل از HDR با حداکثر روشنایی 600 نیت پشتیبانی می‌کند.

یکی از قابلیت‌های هوش مصنوعی جذاب این لپ‌تاپ با کمک دوربین AiSense IR ممکن شده است. این قابلیت می‌تواند به‌صورت خودکار حضور و نگاه شما در مقابل دستگاه را تشخیص بدهد. بنابراین زمانی که به نمایشگر نگاه نکنید، نور آن کاهش می‌یابد، و اگر از پای لپ‌تاپ کنار بروید، صفحه قفل می‌شود. این ویژگی به‌طور خودکار در صورت نگاه یا حضور مجدد شما نور را افزایش می‌دهد و قفل را باز می‌کند.

Vivobook S 15 در تاریخ 18 ژوئن (29 خرداد) روانه بازار می‌شود و قیمت آن نیز به ترتیب زیر است:

  • 32 گیگابایت رم + 1 ترابایت حافظه داخلی: 1399 دلار
  • 16 گیگابایت رم + 1 ترابایت حافظه داخلی: 1299 دلار
آگهی
دکمه بازگشت به بالا