دانش و فناوری

ایسوس از ROG Ally X رونمایی کرد؛ باتری بهتر و رم بیشتر

ایسوس با کنسول دستی ROG Ally نشان داد که می‌تواند آینده خوبی در این بازار داشته باشد. این شرکت حالا پس از حدود یک سال دستگاه جدیدی را با نام ROG Ally X معرفی کرده است که جانشینی واقعی برای نسخه قبلی نیست و بیشتر شبیه یک به‌روزرسانی میان‌دوره‌ای محسوب می‌شود.

مشخصات و قیمت ایسوس ROG Ally X

کنسول ایسوس ROG Ally X مشابه نسل قبلی از همان تراشه Ryzen Z1 Extreme و نمایشگر 7 اینچی 120 هرتزی OLED استفاده می‌کند، اما به‌جز این دو بخش، تقریباً در تمامی قسمت‌ها شاهد تغییرات هستیم. این محصول جدید ظرفیت باتری را از 40 وات‌ساعت دو برابر کرده و به 80 وات‌ساعت رسانده است.

ایسوس از ROG Ally X رونمایی کرد؛ باتری بهتر و رم بیشتر

این اتفاق در زمینه فضای ذخیره‌سازی داخلی هم تکرار شده و راگ الی ایکس اکنون 1 ترابایت حافظه M.2 SSD دارد. این حافظه یک ماژول 2280 تمام اندازه است، بنابراین کاربران به‌راحتی می‌توانند از انواع مختلف حافظه‌های شخص ثالث نیز استفاده کنند.

حتی حافظه رم هم ارتقا پیدا کرده و از 16 گیگابایت به 24 گیگابایت رسیده و حالا از نوع سریع‌تر LPDDR5X 75000 بهره می‌برد. برای خنک‌سازی نیز ایسوس از یک سیستم فن جدید استفاده کرده است که می‌گوید 23 درصد کوچک‌تر است و در عین حال 24 درصد جریان هوای بهتری دارد.

ایسوس ROG Ally X در مقایسه با ROG Ally

ایسوس ROG Ally X حالا یک پوشش خارجی مشکی جدید دارد و اندکی ضخیم‌تر از مدل قبلی شده است. همچنین دکمه‌ها حالا چیدمان ارگونومیک‌تری دارند. این دستگاه از یک D-Pad جدید بهره می‌برد که نسبت به نسخه قبلی حس بهتری ارائه می‌کند. ایسوس کانکتور موبایل اختصاصی XG را کنار گذاشته و از یک درگاه USB-C ثانویه استفاده کرده است. از آن‌جایی که این درگاه از USB 4 و تاندربولت 4 پشتیبانی می‌کند، برای استفاده از GPU اکسترنال هم مناسب است.

این شرکت با اعمال این تغییرات قیمت کنسول دستی خود را 100 دلار افزایش داده و ROG Ally X اکنون با قیمت پایه 800 دلار به‌فروش می‌رسد. عرضه رسمی این دستگاه از ماه ژوئیه آغاز خواهد شد.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا