دانش و فناوری

افشای مشخصات و قیمت کنسول دستی جدید ROG Ally X ایسوس پیش از رونمایی

ایسوس قصد دارد تا در روزهای آتی اقدام به برگزاری رویدادی جهت رونمایی از کنسول دستی جدید خود تحت عنوان ROG Ally X کند که شاهد تغییرات سخت‌افزاری و بهبودهایی نسبت به نسل قبل بوده است. به‌تازگی جزئیاتی از این محصول به بیرون درز کرده است که ظاهراً نشان‌دهنده مشخصات سخت‌افزاری دستگاه است.

مشخصات احتمالی کنسول دستی ROG Ally X

کنسول بازی دستی جدید ایسوس همانند نسل قبلی خود از سیستم‌عامل ویندوز برای اجرای بازی‌ها و برنامه‌ها بهره می‌برد و مشخصات آن توسط یکی از خرده‌فروشی‌های فعال در کشور کره جنوبی به بیرون درز کرده است. در صفحه پیش‌خرید این محصول، جزئیات سخت‌افزاری مربوط به آن ذکر شده‌است که از طراحی مشابه با نسل قبل بهره می‌برد؛ اما اکنون امکان خرید آن در رنگ مشکی هم برای علاقه‌مندان وجود خواهد داشت.

نمایشگر ۷ اینچی کنسول دستی ROG Ally X ایسوس از یک پنل لمسی با رزولوشن فول‌اچ‌دی بهره می‌برد که نرخ به‌روزرسانی تصویر ۱۲۰ هرتز را در اختیار کاربر می‌گذارد. حداکثر روشنایی پنل هم ۵۰۰ نیت اعلام شده‌است که رقم نسبتاً قابل قبولی برای استفاده از دستگاه در محیط‌های پرنور و خارج از خانه است. هنوز مشخص نیست که آیا ایسوس همچنان از پنل LCD در این کنسول آتی خود استفاده خواهد کرد یا به سراغ پنل OLED می‌رود. پشتیبانی از فناوری AMD FreeSync و دالبی اتموس از دیگر ویژگی‌های این دستگاه هستند.

افشای مشخصات و قیمت کنسول دستی جدید ROG Ally X ایسوس پیش از رونماییایسوس" class="wp-image-1649984" srcset="https://static.digiato.com/digiato/2024/05/1-8_18-300x197.jpg.webp 300w, https://static.digiato.com/digiato/2024/05/1-8_18-350x229.jpg.webp 350w, https://static.digiato.com/digiato/2024/05/1-8_18.jpg.webp 1024w" sizes="(max-width: 1024px) 100vw, 1024px">

در قلب کنسول دستی جدید ایسوس، پردازنده قدرتمند رایزن Z1 اکستریم قرار گرفته است که طی فرایند ساخت ۴ نانومتری ساخته شده و از ۸ هسته پردازشی و ۱۶ رشته بهره می‌برد. واحد گرافیکی یکپارچه RDNA3 هم برای اجرای روان بازی‌ها روی این کنسول در نظر گرفته شده‌است. ۲۴ گیگابایت حافظه رم و ۱ ترابایت حافظه داخلی SSD از نوع PCIe 4.0 هم روی دستگاه تعبیه شده‌است. همچنین استاندارد مورد استفاده برای حافظه داخلی از فرمت M.2 2230 در نسل قبل به فرمت رایج‌تر M.2 2280 تغییر یافته‌است.

یکی دیگر از قسمت‌های بهبود یافته در کنسول دستی ROG Ally X نسبت به نسل قبل، باتری با شارژدهی بیشتر است که اکنون با ظرفیت ۸۰ وات ساعت ارائه می‌شود؛ درحالی‌که باتری نسل قبلی تنها دارای ظرفیت ۴۰ وات ساعت بود. استفاده از باتری قدرتمند می‌تواند نویدبخش شارژدهی طولانی به‌مدت حداکثر ۳ ساعت در بازی‌های نیازمند قدرت گرافیکی و پردازشی سنگین باشد. از سایر مشخصات کلیدی محصول می‌توان به پورت USB-4 با پشتیبانی از تاندربولت ۴ با حداکثر سرعت انتقال داده ۴۰ گیگابیت بر ثانیه اشاره کرد. همین‌طور وزن دستگاه هم حدود ۶۰ گرم نسبت به گذشته افزایش پیدا کرده و اکنون به ۶۷۰ گرم رسیده است.

قیمت اعلام شده برای کنسول دستی ROG Ally X توسط خرده‌فروشی کره‌ای، ۱۱۵۷ دلار بوده است که اختلاف زیادی با ارقام قبلی دارد. گزارش‌های غیررسمی منتشر شده در گذشته‌، اشاره داشتند که کنسول دستی آتی ایسوس با برچسب قیمت ۷۹۹ دلار در بازار آمریکا عرضه خواهد شد. اکنون باید تا زمان معرفی رسمی صبر کنیم تا از قیمت نهایی این دستگاه اطمینان کسب نماییم.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا