شهرستان ها

انعکاس دیدگاه های دادستانی بدون گرفتن تائیدیه صحیح نیست

زاهدان – دادیار حقوق عامه دادستانی مرکز سیستان وبلوچستان گفت: انعکاس دیدگاه های دادستانی مرکز استان سیستان و بلوچستان بدون گرفتن تاییدیّه از دادسرا محل اشکال است.

ابوالفضل احمدزاده در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: دیدار صورت گرفته شهردار و رئیس شورای شهر با دادستان مر ز استان به درخواست چندین باره و با هدف ارائه گزارش عملکرد و بیان اقدامات آتی و دریافت رهنمودها بود که رویّه دادستانی نیز پذیرش و دیدار مشفقانه با عموم مردم در روزهای سه شنبه و مدیران ارشد دستگاه‌های دولتی وغیر دولتی است.

دادیار حقوق عامه دادستانی مرکز سیستان و بلوچستان افزود: اساساً انعکاس دیدگاه‌های دادستانی مرکز استان سیستان و بلوچستان بدون گرفتن تاییدیّه از دادسرا محل اشکال است و ضرورت لحاظ کردن امانتداری، شرط اولیه اطلاع رسانی محسوب می‌شود.

وی تاکید کرد: بیان حمایت صریح دادستان مرکز استان از مدیران و صاحب منصبانی که در مدار قانون حرکت می‌کنند کاملاً دقیق و منطقی است ولی لازمه حمایت، همان سیر مسیر قانون وشرع است و شامل مدیران متخلف و کسانی که حقوق عامه را تضییع می‌کنند نخواهد شد و اتفاقاً برخورد قاطع با این افراد که به اعتماد عمومی ضربه می‌زنند جزو اولویت‌های اصلی دادستانی به ویژه طی دو سال گذشته بوده و خواهد بود و به صراحت اعلام می‌شود که اساساً مماشات و مسامحه در این زمینه هرگز وجود ندارد.

دادیار حقوق عامه دادستانی مرکز استان ادامه داد: در خصوص موارد اتفاق افتاده در فضای مجازی و کانال و گروه‌های فاقد هویت نیز از سوی ضابطان دادگستری رصد و پایش لازم صورت گرفته و برابر قانون با کسانی که حیثیت افراد را خدشه دار کرده‌اند برخورد می‌شود.

وی تاکید کرد: گفتگوی بدون واسطه با مردم، بهبود اوضاع رفاهی و سرانه فضای سبز و مبلمان شهری، تلاش در راستای ساختن شهری زیبا و شاداب و به دور از ناپاکی‌ها جزو کلید واژه‌های اصلی دادستان در این دیدار بود.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا