شهرستان ها

عملکرد بسیج درخشان بوده است/ فساد ستیزی ویژگی بارز بسیجیان

شاهرود- امام جمعه رویان با بیان اینکه بسیجیان در عرصه‌های مختلف عملکرد درخشانی در جامعه داشته‌اند، گفت: از ویژگی‌های بارز بسیجیان باید به فداکاری، فساد ستیزی و … اشاره کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام عباس معصومی در خطبه‌های نخستین نمازجمعه آذرماه جاری رویان به میزبانی مسجد جامع این شهر با بیان اینکه امام خمینی (ره) چهار دهه قبل با روشن بینی که داشتند دستور تشکیل بسیج ۲۰ میلیونی را زمانی صادر کردند که ایران ۳۶ میلیون نفر جمعیت داشت، تاکید کرد: پیامبر (ص) ۱۳ سال در مکه موفق به ریشه کنی بت پرستی نشدند اما با گذشته هشت سال با بسیج کردن ۱۰ هزار نفر از نیروهای متدین و مسلمان توانستند بساط بت پرستی را برکنند و این نشان دهنده اهمیت بسیج مردم است که ریشه و اساس شکل‌گیری بسیج در کنار آیه شریفه بسیج از سوره انفال بود.

وی افزود: در ۴۰ سال اخیر عملکرد بسیج در محورهای مختلف درخشان بوده چرا که ظلم ستیزی، فداکاری، از خودگذشتگی، مقاومت و فساد ستیزی اولویت و ویژگی بسیجیان محسوب می‌شود، افزود: یکی از محورهایی که بسیجیان در آن خوش درخشیده‌اند امنیت کشور از شکل‌گیری نیروهای مردم در دفاع مقدس تا فتنه‌های مختلف امروز است که افتخاری برای بسیجیان محسوب می‌شود.

نقش بسیج در امنیت

امام جمعه رویان ادامه داد: تفکر بسیج حتی فرای مرزهای ایران اسلامی نیز توانسته با فتنه‌های دشمنان مقابله کند و امروز محور مقاومت با تفکر بسیجی در لبنان، سوریه، یمن و عراق و… در برابر استکبار گران جهانی ایستادگی کرده تا از حق مردم مظلوم دفاع شود.

معصومی با بیان اینکه دیگر محوری که بسیجیان در آن خوش درخشیدند حوادث غیرمترقبه مانند امدادرسانی به سیل زدگان، زلزله زدگان و افراد نیازمند بود که در این سال‌ها شاهد نقش آفرینی ویژه بسیج در این عرصه بودهایم که توانسته آلام مردم را کمتر کند.

وی سومین عرصه درخشان از عملکرد بسیجیان را در عرصه سلامت دانست و تاکید کرد: از بدو شیوع ویروس کرونا در دو سال اخیر شاهد بودیم که بسیجیان در خط مقدم مقابله با بیماری، افزایش استقامت و حفاظت از مردم در برابر ویروس، کمک مومنانه و مواسات، اردوهای جهادی و توزیع ماسک و… درخشان ظاهر شدند و به کمک کادر درمان آمدند تا آلام مردم کمتر شود.

مقابله با حقوق‌های نجومی

امام جمعه رویان در دیگر بخش سخنان خود با بیان اینکه شهید مدرس همواره در حوادث سیاسی و اجتماعی مردم را دخیل و شریک می‌دانست و معتقد بود نمایندگان مجلس ولی مردم نیستند بلکه خادم و وکیل ملت محسوب می‌شوند پس باید در تصمیمات نظر موکلان خود را مد نظر قرار دهیم، گفت: یکی از مطالبات رهبر معظم انقلاب اسلامی که به خصوص در پنج سال اخیر بیشتر به آن تاکید دارند لزوم برخورد با حقوق‌های نجومی برای اعمال نظر و نگاه مردم جامعه است که باید با آن برخورد شود.

معصومی با بیان اینکه حقوق‌های نجومی یکی از مظاهر فسادزا و اشرافی‌گری محسوب می‌شود، ابراز کرد: خوشبختانه امروز دولت و مجلس انقلابی در کنار قوه قضائیه رویه خوبی را برای مقابله با این پدیده شوم در نظر گرفته‌اند که امیدواریم در این عرصه اتفاقات خوبی نیز رقم بخورد.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا